Παρασκευή 10 Ιουνίου 2011

Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας: η πρόταση για «πράσινη» Λ. Συγγρού


Μια “πράσινη” λεωφόρο Συγγρούμε διευρυμένα πεζοδρόμια,αυξημένη φύτευση και περιορισμό του οδικού χώρου πρότειναν στον πρόεδρο τουΡυθµιστικού Σχεδίου της ΑθήναςΓιάννη Πολύζο, ερευνητές τριών αρχιτεκτονικών σχολών της Ελλάδας και της Γαλλίας.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας “Τα Νέα” ερευνητές από το Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο, την αρχιτεκτονική σχολή La Vilette του Παρισιού και την αντίστοιχη σχολή του Στρασβούργου παρουσίασαν μια πρόταση που περιλαμβάνει μείωση της ταχύτητας των αυτοκινήτων στη Λεωφόρο Συγγρού, τον περιορισµό του οδικού χώρου – µε στόχο την ανάκτηση δηµόσιου χώρου για τους πεζούς –, φυτεύσεις και κατάργηση των ανισόπεδων κόµβων, με στόχο τη συνύπαρξη αυτοκινήτων, δηµόσιας συγκοινωνίας, πεζών και ποδηλάτων.

Η πρώτη εκ των προτεινόμενων παρεμβάσεων, σύμφωνα με το δημοσίευμα, αφορά στο τµήµα µεταξύΟλυµπιείου και της περιοχής του κόµβου Καλλιρρόης, όπου προτείνεται ο περιορισµός του οδικού χώρου κατά µία λωρίδα κυκλοφορίας, έτσι ώστε η Συγγρού να λειτουργεί ως έχει για το ρεύµα καθόδου και µε 1 λωρίδα Ι.Χ. συν 1 λωρίδα για Μέσα Μαζικής Μεταφοράς στο ρεύµα ανόδου.

Η δεύτερη αφορά στον κόµβο ∆αβάκη, στην Καλλιθέα, όπου προτείνεται η κατάργηση της ανισόπεδης συµβολής και ο περιορισµός του οδικού χώρου κατά 1 λωρίδα εκατέρωθεν έτσι ώστε η Συγγρού να λειτουργεί και για τα δύορεύµατα µε 2 λωρίδες κυκλοφορίας Ι.Χ. και 1 λωρίδα για ΜΜΜ.

Τέλος, η τρίτη αφορά στην περιοχή του Φαληρικού ∆έλτα, όπου προτείνεται η κατάργηση των ανισόπεδων διαµορφώσεων στη συµβολή της Συγγρού µε τη Λεωφόρο Ποσειδώνος και τη δηµιουργία ενός δηµόσιου χώρου – περίπου 4 στρεµµάτων – πολλαπλών χρήσεων στην περιοχή του νέου κόµβου που θα λειτουργεί συµπληρωµατικά µε τις δραστηριότητες που θα αναπτύσσονται στο ∆έλτα Παλαιού Φαλήρου.

Υπενθυμίζεται πως το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας προβλέπει τη λειτουργική υποβάθμιση της Ποσειδόνως προκειμένου το παραλιακό μέτωπο να γίνει περισσότερο και ευκολότερα προσβάσιμο στους κατοίκους των νοτίων προαστίων.


www.econews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου