Τετάρτη 9 Δεκεμβρίου 2015

ΕΙΔΟΜΕΝΗ

Απομακρύνουν τους λαθρο από την Ειδομένη.



Ξεκίνησε, λίγο πριν από τις 08:00 το πρωί η αστυνομική επιχείρηση διάνοιξης της σιδηροδρομικής γραμμής στην Ειδομένη, που είχαν αποκλείσει εδώ και 20 ημέρες  oι λαθρομετανάστες στους οποίους δεν επιτρεπόταν η διέλευση στην ΠΓΔΜ, με προορισμό την Κεντρική Ευρώπη.

Δυνάμεις των ΜΑΤ, τους  απομάκρυναν, ενώ νωρίτερα είχαν κάνει το ίδιο με τους δημοσιογράφους και τους φωτορεπόρτερ που βρίσκονταν στην περιοχή. Η επιχείρηση εξελίσσεται ήρεμα, καθώς στην περιοχή είχαν μείνει περίπου 1.200 μετανάστες (από τους 5000 που βρίσκονταν εκεί το τελευταίο διάστημα), οι οποίοι επιβιβάζονται προς το παρόν ήσυχα στα λεωφορεία. Για την ώρα πάντως οι αστυνομικές δυνάμεις δεν έχουν εκκαθαρίσει το σημείο διέλευσης, που παραμένει αποκλεισμένο και αφορά στην δεύτερη φάση της επιχείρησης, που θεωρείται και η πιο «επικίνδυνη», με άγνωστη διάρκεια.

Τα λεωφορεία με τους μετανάστες πρόκειται να ξεκινήσουν άμεσα για την Αθήνα, με τελικό προορισμό το γήπεδο του Ταε Κβον Ντο στο Φάληρο, ενώ με το πέρας της επιχείρησης αναμένεται να ξεκινήσει και το πρώτο δρομολόγιο του τρένου.

Υπενθυμίζεται ότι η σιδηροδρομική γραμμή, μέσω της οποίας μεταφέρονται εμπορεύματα προς την Κεντρική Ευρώπη παρέμενε αποκλεισμένη για 20 ημέρες από τους λαθρομετανάστες που διαμαρτύρονταν με αυτόν τον τρόπο γιατί δεν τους επιτρέπουν οι αρχές των Σκοπίων να περάσουν τα σύνορα. Οι Σκοπιανοί από τον Νοέμβριο δεν επιτρέπουν την είσοδο στην χώρα παρά μόνο σε όσους έχουν χαρακτηριστεί πρόσφυγες, δηλαδή προέρχονται από εμπόλεμες χώρες, την Συρία, το Ιράκ και το Αφγανιστάν.

Αποτέλεσμα του αποκλεισμού της σιδηροδρομικής γραμμής ήταν η απόφαση της εταιρείας Hewlett Packard να αλλάξει προορισμό σε 100 εμπορευματοκιβώτιά της, που επρόκειτο να μεταφερθούν στον Πειραιά και μέσω Ειδομένης στην Κεντρική Ευρώπη. Η εταιρεία αναπροσάρμοσε το δρομολόγιό της προς την Σλοβενία, ενώ στην ίδια λογική κινούνταν και άλλες πολυεθνικές.

Μόλις χθες Τρίτη, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Θ. Ζηλιασκόπουλος είχε υποβάλει την παραίτησή του, υποστηρίζοντας πως η ζημιά της κρατικής εταιρείας από το μπλόκο των μεταναστών στις γραμμές είναι τεράστια, όπως και οι αποζημιώσεις που ετοιμάζονται να διεκδικήσουν μεγάλες επιχειρήσεις με τις οποίες η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει υπογράψει συμβάσεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου