Τρίτη 17 Μαρτίου 2015

ΣΑΝ ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΕ ΜΙΑ ΜΕΡΑ

Ε 65: Καταφανέστατα εξοργιστικό για κομμάτι που κατασκεύασε το Ελληνικό Δημόσιο από τους φόρους του λαού και αντί να είναι η πρόσβαση ελεύθερη, παραχωρείται ως μποναμάς στην κοινοπραξία Κεντρική Οδός

Το τμήμα Ραχών- Στυλίδας είχε ολοκληρωθεί από τον περασμένο Σεπτέμβριο, αλλά για άγνωστο λόγο δεν είχε μέχρι τώρα παραδοθεί. Το τμήμα ανακατασκευάστηκε με έξοδα του Δημοσίου και παραδόθηκε στην κοινοπραξία Κεντρική Οδό, η οποία και θα το διαχειρίζεται για τη χρηματοδότηση της κατασκευής και συντήρησης του Ε65 (ό,τι απέμεινε από τον αρχικό σχεδιασμό).
 

Σαν να μην πέρασε μία ημέρα: Νέο έτος με νέες τιμές διοδίων 
 Σχετικό: Αυτό που θα διαβάσετε είναι ασύλληπτο. Που πάνε οι εισπράξεις από τα διόδια; - Γιατί αυξήθηκαν οι εισφορές στα διόδια;

Χωρίς... τυμπανοκρουσίες και κόψιμο κορδέλας ή τελετή εγκαινίων, πιθανότατα όχι μόνο λόγω της συγκυρίας αλλά και των μεγάλων καθυστερήσεων στην ολοκλήρωση του έργου, θα δοθεί επιτέλους στην κυκλοφορία το νέο τμήμα Ραχών - Στυλίδας στο Μαλιακό κόλπο. Βέβαια θα μπορούσαμε να υποθέσουμε εάν είχε προλάβει ο Χρυσοχοΐδης να κόψει την κορδέλα... τότε οι πανηγυρισμοί και τα γνωστά τηλεοπτικά κανάλια θα είχαν έκτακτες εκπομπές και δημοσιογραφικές μπάντες να μας πείσουν ότι χαλάλι πήγε η παρακάτω σύμβαση με την υποσημείωση (χωρίς να την αποκάλυπταν φυσικά) ότι είναι καταφανέστατα  εξοργιστικό για κομμάτι που κατασκεύασε το Ελληνικό Δημόσιο από τους φόρους του λαού και αντί  να είναι η πρόσβαση ελεύθερη, παραχωρείται ως μποναμάς στην κοινοπραξία Κεντρική Οδός. ... Αλλά στην θέση του ένας φαινομενικά άλλος άνθρωπος, συνεχιστής των προηγούμενων  Χμ...  και μάλιστα  νέο "Αντιμνημονιακός"
(βλέπε Off the record: Πώς και ξαφνικά ο (υπηρεσιακός) πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας Χρ. Σπίρτζης ενεδύθη τον αντιμνημονιακό μανδύα; Σπλάχνο του βαθέως ΠΑΣΟΚ ο (στενός φίλος του «αδιάβαστου» Χρυσοχοΐδη) κ. Σπίρτζης προσπαθεί να διατηρήσει την προεδρία του ΤΕΕ. Και προς τούτο, μεταλλασσόμενος, κάνει ανοίγματα προς τον ΣΥΡΙΖΑ. [Σχετικό: «Το ΠΑΣΟΚ απομακρύνθηκε από τις κοινωνικές και πολιτικές δυνάμεις που το συγκρότησαν»]
Αξιοσημείωτη παράθεση: Αν και ο Ευκλείδης Τσακαλώτος  φέρεται να τον άδειασε εμφανιζόμενον ως  αρωγός του Στουρνάρα!! εν τούτοις βλέπουμε την αποδοχή στο νέο κυβερνητικό σχήμα:

Υπουργείο Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού
Πριν προχωρήσουμε παρακάτω, ας δούμε τις 260 σελίδες της 11ης Δεκεμβρίου του 2013, που  επικύρωσαν την αρχική συμφωνία με τις 188 σελίδες και όποιος τις συγκρίνει θα καταλάβει περισσότερα από αυτά που πιθανόν θα είχα γράψει ως σχόλια.

Για την δική σας ενημέρωση ακολουθούν τα επίσημα ΦΕΚ:  

------------

-----------

===========

 Το γιατί αποφασίστηκε αιφνιδίως και ανακοινώθηκε (χθες), αναφέρει σε δημοσίευμά της η εφημερίδα «Καθημερινή», από την κοινοπραξία Κεντρική Οδό, τη Δευτέρα (σήμερα ) πρόκειται να ανοίξει το ρεύμα προς Αθήνα και μέχρι το τέλος της εβδομάδας το ρεύμα προς Θεσσαλονίκη. Η λειτουργία του νέου τμήματος θα συνοδευτεί από τη λειτουργία ενός νέου μετωπικού σταθμού διοδίων στη θέση Μαυρομαντήλα (ενδεικτικά, 1,75 ευρώ για τα ΙΧ) και δύο πλευρικών, στην Αγία Μαρίνα και τη Στυλίδα (Καραβόμυλος).

Τώρα ακολουθεί το επίμαχο σημείο: 
Το τμήμα Ραχών- Στυλίδας είχε ολοκληρωθεί από τον περασμένο Σεπτέμβριο, αλλά για άγνωστο λόγο δεν είχε μέχρι τώρα παραδοθεί. Το τμήμα ανακατασκευάστηκε με έξοδα του Δημοσίου και παραδόθηκε στην κοινοπραξία Κεντρική Οδό, η οποία και θα το διαχειρίζεται για τη χρηματοδότηση της κατασκευής και συντήρησης του Ε65 (ό,τι απέμεινε από τον αρχικό σχεδιασμό).

Σημείωση: Θυμηθείτε το προαναφερθέν σχετικό: Αυτό που θα διαβάσετε είναι ασύλληπτο. Που πάνε οι εισπράξεις από τα διόδια; - Γιατί αυξήθηκαν οι εισφορές στα διόδια;


Από σήμερα σε κυκλοφορία ο αυτοκινητόδρομος - Οι τιμές των νέων διοδίων! 
Έγραψε σε ανάρτησή το Lamia Report: (χωρίς βέβαια να υπεισέλθει σε σχόλια που εμείς προσπαθούμε να βγάλουμε ως σημεία που θέλουν "ξεκαθάρισμα")

Συγκεκριμένα έγραψε:
θα δοθεί επιτέλους στην κυκλοφορία το νέο τμήμα Ραχών - Στυλίδας στο Μαλιακό κόλπο.
Όπως αναφέρει το ρεπορτάζ της "Καθημερινής" το τμήμα Ραχών- Στυλίδας είχε ολοκληρωθεί από τον περασμένο Σεπτέμβριο, αλλά για άγνωστο λόγο δεν είχε μέχρι τώρα παραδοθεί.
Το τμημα ανακατασκευάστηκε με έξοδα του Δημοσίου και παραδόθηκε στην κοινοπραξία Κεντρική Οδό, η οποία και θα το διαχειρίζεται για τη χρηματοδότηση της κατασκευής και συντήρησης του Ε65 (ό,τι απέμεινε από τον αρχικό σχεδιασμό).
Από την κοινοπραξία Κεντρική Οδό ανακοινώθηκε ότι από σήμερα Δευτέρα πρόκειται να ανοίξει το ρεύμα προς Αθήνα και μέχρι το τέλος της εβδομάδας το ρεύμα προς Θεσσαλονίκη.
Η λειτουργία του νέου τμήματος θα συνοδευτεί από τη λειτουργία ενός νέου μετωπικού σταθμού διοδίων στη θέση Μαυρομαντήλα (ενδεικτικά, 1,75 ευρώ για τα ΙΧ) και δύο πλευρικών, στην Αγία Μαρίνα και τη Στυλίδα (Καραβόμυλος).
Η ανακοίνωση της εταιρείας
Η Κεντρική Οδός ανακοινώνει ότι σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 3597/2007 (όπως τροποποιήθηκε με το Ν. 4219/2013) που διέπουν τη Σύμβαση Παραχώρησης του έργου  “Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος (Ε65)”, τη Δευτέρα 16 Μαρτίουαναμένεται να  δοθεί στην κυκλοφορία ο κλάδος με κατεύθυνση προς Αθήνα, του νέου τμήματος “A/Κ Αγ. Μαρίνας -  Ράχες”.
Έως το τέλος της εβδομάδας και έπειτα από την ολοκλήρωση σχετικών τεχνικών εργασιών διασύνδεσης,  αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία και ο κλάδος του νέου τμήματος με κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη.
Η παράδοση στην κυκλοφορία των 20 χλμ. του τμήματος “Α/Κ Αγ. Μαρίνας – Ράχες”, το οποίο εντάσσεται στα τμήματα που κατασκευάζει το Ελληνικό Δημόσιο και παραχωρεί προς λειτουργία στην Κεντρική Οδό, δίνει λύση στο μείζον ζήτημα οδικής ασφάλειας του πετάλου του Μαλιακού.
Πλέον, ένας νέος, σύγχρονος, ασφαλής αυτοκινητόδρομος με 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συν  Λωρίδα Έκτατης Κυκλοφορίας (ΛΕΑ), τρεις (3) σήραγγες διπλού κλάδου, πέντε (5) κοιλαδογέφυρες και υποδομή υψηλών προδιαγραφών θα βρίσκεται στη διάθεση των οδηγών.
Επιπρόσθετα, το σύνολο του προσωπικού της Κεντρικής Οδού, θα παρέχει μια σειρά  υπηρεσιών, όπως 24ωρα περίπολα οδικής ασφάλειας4ψηφιο αριθμό έκτακτης ανάγκης 1075Τηλεφωνική Εξυπηρέτηση Πελατών και Δωρεάν Οδική Βοήθεια σε ακινητοποιημένα οχήματα, ώστε να διασφαλίζεται η απομάκρυνση τους  από τον αυτοκινητόδρομο και η μεταφορά τους  σε ασφαλές σημείο.
Στο τμήμα που δίδεται σε κυκλοφορία θα λειτουργεί ο Μετωπικός Σταθμός Διοδίων Μαυρομαντήλας και οι Πλευρικοί Σταθμοί Διοδίων Αγ. Μαρίνας και Στυλίδας (Καραβόμυλου).
Οι τιμές ανά κατηγορία οχήματος είναι οι εξής: 
Και το παραμύθι συνεχίζεται και μάλιστα μία εβδομάδα πριν τις πρόσφατες διεξαχθείσες εκλογές: ΣΥΡΙΖΑ: Θα αλλάξει ριζικά η φορολογία στα αυτοκίνητα! με τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ και υπεύθυνος Φορολογικής Πολιτικής της ΕΚΚΕ Οικονομικών του κόμματος της τότε Αξιωματικής Αντιπολίτευσης,   Δημήτρης Γελαλή να  μιλά αποκλειστικά στο «Enikonomia» και μεταξύ των άλλων και τούτο:
"...Ενα επίσης πολύ σοβαρό ζήτημα που έχει να κάνει με την αυτοκίνηση αλλά και την οδική ασφάλεια αποτελούν τα διόδια.
Ο κ. Γελαλής εκτιμά πως δεν είναι δυνατό το κόστος μετάβασης με αυτοκίνητο από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη μετ' επιστροφή να κοστίζει 60 ευρώ μόνο για διόδια τη στιγμή που αεροπορικές εταιρείες διαθέτουν εισιτήρια με μόλις 29 ευρώ! Το αποτέλεσμα των υψηλών διοδίων είναι να δημιουργούνται μεγάλες απώλειες εσόδων για το κράτος ενώ από την άλλη μεριά η χρήση των παλαιών επαρχιακών οδικών δικτύων από την συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών επιβαρύνει την οδική ασφάλεια."
Στις  05 Μαρτίου 2015(ακριβώς πριν 11 ημέρες) ο αρμόδιος υπουργός αναφέρεται με κομπασμό για δήθεν "αλλαγές στην πολιτική διοδίων ετοιμάζει η κυβέρνηση"
Η κυβέρνηση ετοιμάζει αλλαγές στην τιμολογιακή πολιτική των διοδίων και στις συμβάσεις παραχώρησης των οδικών αξόνων, όπως προκύπτει από συνάντηση του υπουργού Οικονομίας Γιώργου Σταθάκη με βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ.
Έρχεται και το... κοινωνικό διόδιο - Συνάντηση Σταθάκη με βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ

Συνάντηση με τους βουλευτές Μαγνησίας, Πιερίας και Λάρισας του ΣΥΡΙΖΑ είχε ο υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού Γιώργος Σταθάκης με αντικείμενο την πολιτική που θα ακολουθήσει η κυβέρνηση αναφορικά με τα διόδια και τους αυτοκινητοδρόμους.

Σε ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομίας αναφέρεται πως "συζητήθηκε η κατάργηση του νόμου Βορίδη-Ρέππα, που ποινικοποιεί την κοινωνική διαμαρτυρία". Πρόκειται για ρυθμίσεις οι οποίες είχαν εφαρμοστεί την περιόδο κατά την οποία είχαν ενταθεί τα φαινόμενα μη πληρωμής των διοδίων από πολίτες ή ομάδες πολιτών μέσω του κινήματος "Δεν Πληρώνω".

Στη συνάντηση, όπως υποστηρίζουν στο υπουργείο Οικονομίας, έγινε επίσης λόγος για την αναγκαιότητα αλλαγής της τιμολογιακής πολιτικής των διοδίων, στην κατεύθυνση της εξυπηρέτησης των αναγκών της κοινωνίας, όπως είχε περιγραφεί και κατά τη συζήτηση στη Βουλή της τροποποίησης των συμβάσεων παραχώρησης (Νοέμβριος 2013).

Στις προθέσεις της νέας κυβέρνησης είναι και η θέσπιση ηλεκτρονικών διοδίων (χρέωση ανάλογα με τη χρήση του δρόμου), καθώς και η καθιέρωση κοινωνικών τιμολογίων για τα διόδια, που θα εξυπηρετούν ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού και τους πολίτες που ζουν κοντά σε περιοχές με διόδια.
...και αντ΄αυτών (πριν αλέκτωρ λαλήσει τρις) των προ και των μετεκλογικών υποσχέσεων οι εργολάβοι συνεχίζουν χωρίς να ερωτούν κανέναν και εφαρμόζουν τα κατά κεραία τα προαναφερθέντα από τα παραπάνω δύο ΦΕΚ!!!

Επειδή θέλουμε να είμαστε και τυπικά εντάξει δημοσιεύσουμε και την ιστοσελίδα της 


Η Νέα Οδός είναι η εταιρία που έχει αναλάβει τη μελέτη, το σχεδιασμό, την κατασκευή, τη λειτουργία, την εκμετάλλευση και τη συντήρηση του έργου Παραχώρησης «Ιόνια Οδός». 



Αποτελώντας κοινοπραξία των εταιριών ΓΕΚ ΤΕΡΝΑFERROVIAL και ACS Group, η Νέα Οδός συνδυάζει τεχνογνωσία, εμπειρία και εξειδίκευση με απόλυτη γνώση της ελληνικής πραγματικότητας.

Βέβαια δεν γράφουν αυτά που θέλουμε αλλά γενικά και αόριστα (διαβάστε μόνοι σας: "ΝέαΟδός")  Ενδιαφέρον παρουσιάζει μία ακόμη ιστοσελίδα, δεν γράφει στοιχεία ιδιοκτήτη, αναφέρεται σε υποδομές και μάλλον επικουρεί τα δημόσια έργα με σχετικές διαφημίσεις...
Το έργο Στυλίδα-Ράχες ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 2007 με αρχικό χρονοδιάγραμμα το 2010. Αρχική ανάδοχος η ΑΤΤΙΚΑΤπου δεν κατάφερε να το τελειώσει. Τη σκυτάλη πήρε το 2012 η ΚΞ ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ για να χρειαστεί περίπου 2 χρόνια να το ολοκληρώσει. Κατασκευαστικά ειναι έτοιμο εδώ και μερικούς μήνες.

Το κόστος του έργου εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 170εκ.ευρώ. Μαζί με την παράκαμψη Λαμίας που παραδόθηκε σε λειτουργία πριν από μερικές ημέρες, αποτέλεσαν τα 2 τελευταία έργα για τη μετατροπή του φονικού πέταλου του Μαλιακού σε ασφαλή κλειστό αυτοκινητόδρομο.

Φυσικά παράδοση αυτοκινητόδρομου συνεπάγεται και νέα διόδια. Τα νέα διόδια είναι τα: μετωπικά Μαυρομαντήλας και τα πλευρικά Αγίας Μαρίνας και Στυλίδας. Το κόστος για ένα ι.χ είναι αντίστοιχα: 1,75-1,20-0.65. Το Στυλίδα-Ράχες περιλαμβάνει πολύ σημαντικά τεχνικά έργα, με τα κορυφαία να είναι
1.Τρεις σήραγγες διπλού κλάδου συνολικού μήκους 3,4 χλμ. με τα δύο (2) κτίρια εξυπηρέτησης αυτών (ΚΕΣ)
2.Τέσσερις κοιλαδογέφυρες, τρεις διπλού κλάδου και μία μονού, συνολικού μήκους 1,8 χλμ.
3.Μία γέφυρα (ρέματος Βελλιά)
4.Τρεις άνω διαβάσεις και 11 κάτω διαβάσεις
5.Τρεις ανισόπεδοι κόμβοι: Αγίας Μαρίνας Στυλίδας, Στυλίδας- Καραβόμυλου και Καραβόμυλου – Αχινού.

Όλο το τμήμα από τα Σκάρφεια Φθιώτιδας μέχρι και τις Ράχες Φθιώτιδας που αποτελούν το οδικό μέρος του Μαλιακού Κόλπου πλέον παραδίδεται από σήμερα στην κοινοπραξία Κεντρική Οδός σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης. Να θυμίσουμε πως ηΚεντρική Οδός είναι ο αυτοκινητόδρομος Ε65 που περιλαμβάνει και τον άξονα Λαμία-Καρδίτσα-Τρίκαλα-Εγνατία.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

Εμείς δεν θα υιοθετήσουμε πλήρως ότι οι "συμβάσεις είναι TOP SECRET"
αλλά για την πληρότητα του ρεπορτάζ:  
Αν τα Γερμανικά σας είναι καλά, δεν θα χρειαστεί να διαβάσετε το υπόλοιπο αυτού του άρθρου. Απλά, αφιερώστε 8 λεπτά από το χρόνο σας για να δείτε ένα άκρως αποκαλυπτικό, ένα απίστευτο ρεπορτάζ του Spiegel TV για τα διόδια και τις «συμβάσεις παραχώρησης».
Όσοι λοιπόν ξέρετε Γερμανικά, κάντε κλικ εδώ:http://www.spiegel.de/video/video-1082550.html
Για τους υπόλοιπους αναγνώστες, προσπαθήσαμε να μεταφράσουμε το περιεχόμενο του 8λεπτου video, αντιγράφοντας κάποιες χαρακτηριστικές εικόνες του, προσθέτοντας κάποια στοιχεία, με την ελπίδα ότι θα μας το συγχωρέσει η διεύθυνση του έγκριτου περιοδικού, διότι δεν λάβαμε την άδειά του.
Όπως στην Ελλάδα, έτσι και στη Γερμανία, η κατασκευή και η συντήρηση 4 κεντρικών αυτοκινητοδρόμων έχουν παραχωρηθεί σε ιδιωτικές εταιρείες, οι οποίες, όπως και στη χώρα μας, θα τους εκμεταλλεύονται για τα επόμενα 30 χρόνια. Ενώ οι δρόμοι βρίσκονται υπό κατασκευή, πληροφορίες αναφέρουν, πως το κέρδος των εταιρειών θα είναι πολλαπλάσιο από αυτό που είχε υπολογιστεί αρχικά, όταν υπογράφηκαν οι συμβάσεις παραχώρησης.

Όχι, κάνετε λάθος! Την πληροφορία αυτή δεν διαδόθηκε από το κίνημα πολιτών κατά των διοδίων «Δεν πληρώνουμε»!  Στα μέσα του 2009, μια είδηση βόμβα έκανε τον γύρο της Γερμανίας και έσκασε στα χέρια του Υπουργού Μεταφορών Wolfgang Tiefensee:Τέσσερα πιλοτικά έργα της Ομοσπονδίας για την κατασκευή και λειτουργία αυτοκινητοδρόμων από ιδιωτικές εταιρίες απειλούνται να οδηγηθούν σε οικονομικό φιάσκο ύψους δισεκατομμυρίων. Αυτό προέκυπτε από μια γνωμοδότηση που εκπόνησε το Ομοσπονδιακό Ελεγκτικό Συνέδριο (ΟΕΣ) για τις συμπράξεις δημοσίου και ιδιωτικού τομέα στην κατασκευή κεντρικών οδικών αρτηριών της Γερμανίας. Στην εν λόγω γνωμοδότηση, το ΟΕΣ αμφισβητεί  έντονα τους βασικούς ισχυρισμούς υπέρ αυτών των έργων. Το ΟΕΣ θεωρεί ότι τα βασικά στοιχεία είναι τόσο αντικρουόμενα, που η υλοποίηση των έργων απειλείται με δύο πιθανότητες: είτε οι ιδιωτικές εταιρίες θα οδηγηθούν σε «σημαντικές οικονομικές δυσκολίες (πτώχευση)», είτε το κράτος θα υποστεί «σημαντικά οικονομικά μειονεκτήματα».
 
Οι συμβάσεις είναι TOP SECRET
Μετά τον θόρυβο που ξέσπασε από αυτές τις ανακοινώσεις του ΟΕΣ, στις 5 Σεπτεμβρίου 2010, μια ομάδα γερμανών δημοσιογράφων του Spiegel TV, απευθύνθηκε σε μία από τις 4 κατασκευάστριες εταιρείες την Bilfinger Berger, και έθεσε το απλούστατο ερώτημα:«Μπορείτε να μας δείξετε τις συμβάσεις σας;»

Έκπληκτοι οι δημοσιογράφοι πληροφορούνται από  τον διευθυντή της εταιρείας Α1 mobil GmbH κ. Lutz Hoffmann πως οι συμβάσεις παραχώρησης είναι απόρρητες! «Έχουμε συμφωνήσει με το γερμανικό κράτος, η σύμβαση παραχώρησης να μη δει το φως τη δημοσιότητας.»
Ένα δωμάτιο γεμάτο ντοσιέ με μυστικά!
Οι δημοσιογράφοι, μετά από έναν πραγματικό μαραθώνιο, ανακαλύπτουν που φυλάσσεται το επτασφράγιστο μυστικό: Σε μια δημόσια υπηρεσία οδοποιίας της Κάτω Σαξονία, στην κωμόπολη Pferden. Εκεί ο προϊστάμενος της υπηρεσίας κ. Heiko Gerken, μετά από ειδική εντολή, επιτρέπει στους δημοσιογράφους να εισέλθουν στο χώρο, στον οποίο βρίσκεται κλειδωμένη σε δύο εντοιχισμένες ντουλάπες, η σύμβαση παραχώρησης. Βέβαια, μόνο για την δουν από μακριά!

«Εδώ φυλάσσεται ολόκληρη η σύμβαση παραχώρησης της αυτοκινητόδρομος Α1, δηλαδή οι 180 ταξινομημένοι ντοσιέ. Η σύμβαση είναι χαρακτηρισμένη ως εμπιστευτικό υλικό, γι αυτό και το βράδυ την …κλειδώνουμε». 
Το Υπουργείο Μεταφορών  δεν γνωρίζει  ποια είναι τα έσοδα της εταιρείας!
Οι δημοσιογράφοι δυσκολεύονται να πιστέψουν,  όλα όσα πληροφορούνται  σχετικά με τις συμβάσεις παραχώρησης της Α1 και απευθύνονται, αυτή τη φορά, στο υπουργείο μεταφορών (δηλαδή, στους συνεργάτες του κ. Ρέππα).

Christian Budde: “Δεν γνωρίζουμε τι εισπράττουν”
Εκεί συναντούν τον κ. Christian Budde, υπεύθυνο της σύμβασης παραχώρησης, εκπρόσωπο του γερμανικού κράτους  και του θέτουν το απλό ερώτημα: «Ποιο είναι το ποσό, το οποίο αναλογεί στο γερμανικό κράτος από τα διόδια που εισπράττονται κάθε μήνα στην Α1;». Η απάντηση του κ. Budde αφήνει τους δημοσιογράφους κυριολεκτικά άφωνους: «Δεν μπορώ να σας το πω, διότι απλά δεν γνωρίζουμε τι εισπράττουν. Οι αριθμοί αυτοί μας είναι άγνωστοι. Δεν μας το λένε!».
Οι δημοσιογράφοι απευθύνονται στη διεύθυνση του Υπουργείου, η οποία αρνείται να μιλήσει on camera και δίνει μόνο μια λακωνική γραπτή απάντηση στο προηγούμενο ερώτημα: «Το γερμανικό κράτος εισπράττει περίπου το 50% των εσόδων από τα διόδια».

Υπουργός Μεταφορών κ. Ramsauer: «Σήμερα έχουμε να συζητήσουμε άλλα θέματα».
Το ίδιο λακωνικός ήταν και ο υπουργός Μεταφορών κ. Ramsauer, ο οποίος δεν δέχτηκε καν να μιλήσει στους δημοσιογράφους. «Κύριε υπουργέ, πετάει το κράτος χρήματα από το παράθυρο με την εφαρμογή του μοντέλου παραχώρησης της Α1;».  Και η απάντηση του Υπουργού: «Σήμερα έχουμε να συζητήσουμε άλλα θέματα».
Φίλες και φίλοι, αγαπητοί συμπολίτες,
Οι συμβάσεις παραχώρησης Public Private Partnership (ΣΔΙΤ), είναι χρηματοοικονομικά εργαλεία κομμένα και ραμμένα στις ανάγκες των τραπεζών, τα οποία χρησιμοποιούνται διεθνώς, με σκοπό τη μετάβαση εθνικού πλούτου σε χέρια ιδιωτών. Πρόκειται για δαιδαλώδη τερατουργήματα, δεκάδων χιλιάδων σελίδων, τα οποία έχουν κατασκευαστεί σε 2-3 δικηγορικά γραφεία του Λονδίνου και κανείς δεν γνωρίζει το πραγματικό τους περιεχόμενο. Ούτε ο Υπουργός Μεταφορών, ούτε οι συνεργάτες του, παρά μόνο 2-3 υψηλά ιστάμενοι υπάλληλοι των υπουργείων και ίσως κάποιο δικηγορικό γραφείο των Αθηνών που ανέλαβε την συγγραφή της μίνι σύμβασης των 180 σελίδων που ψηφίστηκε στη Βουλή των Ελλήνων,χωρίς να γνωρίζουν τα “παλληκάρια μας”, τι ψήφιζαν.

Γιώργος Κωνσταντόπουλος: «Κατά την ψήφιση αυτού του νομοσχεδίου, δεν ειπώθηκε η αλήθεια!»
Ο κ. Κωνσταντόπουλος, πρώην βουλευτής Πιερίας, συμμετέχοντας σε εκπομπή στο ραδιοφωνικό σταθμό «Ενημέρωση 922» της Πιερίας, με θέμα τις αυξήσεις τιμών στα διόδια, είπε πράγματα που άφησαν άφωνους τους συνομιλητές του. Όχι τόσο επειδή δεν τα φαντάζονταν, αλλά επειδή τόσο απροκάλυπτα τα παραδέχτηκε ένα κορυφαίο στέλεχος της πρώτης κυβέρνησης Καραμανλή. (σ.σ. την επίμαχη περίοδο ο κ. Κωνσταντόπουλος ήταν υφυπουργός Υγείας).
Το παρακάτω απόσπασμα από τις δηλώσεις του είναι αποκαλυπτικό:
«Στην προ-προηγούμενη Βουλή, στην ψήφιση του συγκεκριμένου νομοσχεδίου, έγινε ένα ουσιαστικό κοινοβουλευτικό πραξικόπημα. Κατά την ψήφιση αυτού του νομοσχεδίου, δεν ειπώθηκε η αλήθεια! Δεν ήρθε το νομοσχέδιο (στη Βουλή), όπως έπρεπε να έρθει. Άλλο νομοσχέδιο ήρθε και άλλο ουσιαστικά εφαρμόστηκε στο μέλλον. Δεν συζητήθηκαν ποτέ στην αρμόδια επιτροπή όλοι οι όροι της σύμβασης. Τα “ψιλά γράμματα” της σύμβασης δεν ήρθανε ποτέ στη Βουλή. Δεν έγινε καμία ουσιαστική συζήτηση, παρά την επιμονή πολλών βουλευτών της Ν.Δ., του ΠΑΣΟΚ του ΚΚΕ και του Συνασπισμού. Ζητήθηκαν από πολλούς βουλευτές οι γνωματεύσεις της Επιστημονικής Επιτροπής και της Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής Βουλής, όμως δεν ήρθαν ποτέ. Η σύμβαση αυτή είναι διάτρητη, ήρθε στη Βουλή καμουφλαρισμένη! Μετάνιωσα που την ψήφισα!» 
Στα ψιλά γράμματα των συμβάσεων αυτών περιλαμβάνονται εκατοντάδες λεπτομέρειες που δεσμεύουν για 30 χρόνια το ελληνικό Δημόσιο και για τις οποίες δεν ενημερώθηκαν ποτέ οι βουλευτές. Τόσο η δυνατότητα αύξησης των διοδίων αλλά και η ευχέρεια τοποθέτησης πλευρικών διοδίων κατά μήκος των εθνικών οδών προκύπτουν από τέτοιου είδους όρους.
Εμείς θα συνεχίζσουμε να σπρώχνουμε της μπάρες! 
Μετά λοιπόν από όλα αυτά, συνεχίζετε να πιστεύετε, πως εμείς οι πολίτες πρέπει να δείξουμε πνεύμα κατανόησης, να συνεχίσουμε να πληρώνουμε τα παράλογα ποσά των διοδίων για να εξασφαλίσουν οι πολυεθνικές εταιρείες τα κέρδη τους; 
Στις 28.04.2009 το μέλη της ομάδας μας κ. Δεληγιάννης Κωνσταντίνος και Ηλίας Τσολακίδης δημοσίευσαν δύο άρθρα: «Τρία ερωτήματα προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων» και «Κι αν χρεοκοπήσει η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ΑΕ;» τα οποία, τουλάχιστον εκείνη την χρονική στιγμή, δεν ήταν εύκολο να γίνουν κατανοητά. Η έρευνα των μελών της ομάδας μας βασίστηκε σε στοιχεία του Werner Ruegemer, σε δημοσιεύματά του και κυρίως στο βιβλίο του «Ακρίδες» στο δημόσιο τομέα – Public Private Partnership- Ανατομία ενός παγκόσμιου χρηματοοικονομικού μέσου, Transcript Verlag 2008, βλέπε:
http://www.anasta.de/TOPOS/images/stories/DIODIA/Deligiannis.pdf
http://www.anasta.de/TOPOS/images/stories/DIODIA/Tsolakidis.pdf
Σήμερα, τα δύο αυτά άρθρα είναι επίκαιρα όσο ποτέ άλλοτε. Δύο από τις 5 εταιρείες στη χώρα μας έχουν διακόψει την κατασκευή των έργων και οι υπόλοιπες 3 απειλούνται από τις τράπεζες με διακοπή της χρηματοδότησης. Γιατί άραγε; Επειδή δεν πληρώνουν διόδια οι πολίτες που σπρώχνουν την μπάρα; Θα ήταν, να μη τι άλλο γελοίο, να πιστεύει κανείς, ότι οι εταιρείες γονάτισαν οικονομικά από το «Δεν πληρώνουμε» και τις 600.000 συνολικά διελεύσεις οδηγών που αρνήθηκαν να πληρώσουν.:  600.000 Χ …άντε, 5 ευρώ κατά μέσο όρο = 3.000.000. Τι λέτε, να γονάτισαν από τα 3 εκατ. ευρώ που τους στέρησε το «Δεν πληρώνουμε;».
Οι εταιρείες ψάχνουν να βρουν δικαιολογίες για να φύγουν
Ο φίλος Κώστας, μέλος της ομάδας μας, οικονομολόγος, τo ονομάζει… “Exit strategy”
Οι πολίτες και το κίνημα κατά των διοδίων “Δεν πληρώνουμε” ανέδειξαν το πρόβλημα της  άθλιας παραχώρησης του εθνικού μας πλούτου στα ξένα συμφέροντα και στο αδηφάγο ιδιωτικό κεφάλαιο. Με την επιμονή τους και τον καθημερινό τους αγώνα έριξαν άπλετο φως στις σκοτεινές πτυχές αυτής της βρώμικης συναλλαγής εις βάρος των πολιτών και της χώρας. Άποψή μας είναι, πως οι εταιρείες ψάχνουν να βρουν δικαιολογίες για να φύγουν, διότι είναι αδύνατον να επιβιώσουν μέσα σε αυτό το εκρηκτικό οικονομικό κλίμα της χώρας μας. Δεν τους βγαίνουν τα νούμερα και ψάχνουν τρόπο για να φύγουν με τις τσέπες γεμάτες. Προφορικά μάλιστα απειλούν με αποχώρηση από τα έργα και στοχοποιούν  για μια ακόμη φορά τον αδύναμο κρίκο της αλυσίδας, τον πολίτη.  Ξέρουμε ότι οι συμβάσεις τους για την παραχώρηση των εθνικών μας δρόμων έχουν ήδη καταρρεύσει και προσπαθούν, με όχημα τα ΜΜΕ και κάποιους μεγαλοδημοσιογράφους, να βρουν άλλοθι πως το κίνημα «ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ»  είναι εκείνο, που φταίει για την κατάρρευση των συμβάσεων τους. Μεγάλη τιμή μας!
Ε, λοιπόν δεν θα τους κάνουμε τη χάρη. Εμείς οι απλοί πολίτες θα υπερασπιστούμε το δίκαιο της χώρας μας και θα συνεχίσουμε να τους ξεμπροστιάζουμε!
Κύριε υπουργέ!
  • Δημοσιοποιήστε τον ακριβή αριθμό των διερχομένων οχημάτων ανά σταθμό και τα ποσά που εισέπραξαν οι εταιρείες από την καταβολή των διοδίων έως σήμερα! Εσείς θα πρέπει να το γνωρίζετε, διότι εννοείται πως αποδίδουν ΦΠΑ στο ελληνικό κράτος.
  • Εξηγείστε στον Έλληνα φορολογούμενο, με ποιο σκεπτικό αποζημιώνεται μηνιαίως με το ποσό των 700.000 ευρώ η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε για τα οχήματα που αποφασίζουν να παρακάμψουν τους σταθμούς διοδίων! Βλέπε δηλώσει του κ. Μουρατίδη, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος  της Εγνατίας οδού, στον τηλεοπτικό σταθμό της Πιερίας DION TV.  Σας παρακαλούμε, δημοσιοποιήστε μόνο τον αριθμό της σελίδας της σύμβασης, στην οποία προβλέπεται η παραπάνω αποζημίωση, όπως επίσης και τον τρόπο υπολογισμού της.

Εθελοντική Ομάδα Δράσης Ν. Πιερίας (ΕΟΔνΠ)
www.otoposmou.gr
Τελειώνοντας αυτή τη μαραθώνια έρευνα και επειδή τίποτα δεν είδαμε να αλλάζει, εκτός από την ηρωοποίηση του Χρυσοχοίδη και των εργολάβων (βλέπε σχετικό):
 
Νέοι δρόμοι, νέα διόδια και πριμ
Της Μαριάννας Τζάννε
Με καθυστέρηση τουλάχιστον μίας δεκαετίας παραδίδεται από το ελληνικό Δημόσιο το τμήμα του φονικού Πετάλου του Μαλιακού από την Αγία Μαρίνα έως τις Ράχες μήκους 20 χλμ. κάνοντας ποδαρικό για τους οδηγούς με ένα νέο μετωπικό σταθμό διοδίου και δύο πλευρικούς που θα ξεκινήσουν να εισπράττουν από σήμερα.
Η λειτουργία του νέου τμήματος θα συνοδευτεί με τη λειτουργία ενός σταθμού στη θέση Μαυρομαντήλα με 1,75 ευρώ για τα ΙΧ και δύο πλευρικών, στην Αγία Μαρίνα (1,20 ευρώ) και τη Στυλίδα (0,65 ευρώ) στην περιοχή Καραβόμυλος. Θα συνοδευτεί όμως και με κάτι ακόμη για το δίδυμο Άκτωρ-Τέρνα που το κατασκεύασαν. Ένα γενναίο πριμ που υπολογίζεται να φτάσει τα 20 εκ. ευρώ. Η παράκαμψη της Στυλίδας με την εργολαβία «Αγία Μαρίνα Στυλίδας - Ράχες» ενώ έπρεπε να παραδοθεί από τον Σεπτέμβριο του 2010 και έχει πάρει ήδη τρεις παρατάσεις για την ολοκλήρωση των εργασιών, με αίτημα του αναδόχου είχε μετατεθεί για τον Ιούνιο του 2015, προβλέποντας ότι σε περίπτωση πιο γρήγορης παράδοσης του έργου κατά 180 ημερολογιακές μέρες, δηλαδή στις 31 Δεκεμβρίου του 2014, θα ενεργοποιηθεί πριμ υπέρ της κοινοπραξίας Ακτωρ - ΤΕΡΝΑ, η οποία υποκατέστησε την εργολαβία του κ. Πανούση! Όπως ομολογούν οι εργολάβοι είναι το μόνο κέρδος τους γιατί τα έργα αυτά δόθηκαν με πολύ μεγάλες εκπτώσεις.
Η περιπετειώδης πορεία του Μαλιακού κόλπου φαίνεται να παίρνει τέλος, πνίγοντας στην πολύχρονη ιστορία της εργολάβους, καταγγελίες αλλά και πληρωμές για έργα που δεν έγιναν. Είναι χαρακτηριστικό ότι πριν από περίπου δύο χρόνια ο τέως υπουργός Υποδομών κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης με σύμβουλο την Grand Thortonανέθετε το διαχειριστικό έλεγχο σε δύο έργα. Τις εργολαβίες του Μαλιακού που συνοδεύονταν από αρνητικούς λογαριασμούς και πλήθος προβλημάτων και το μετρό Θεσσαλονίκης που σέρνεται για εννέα χρόνια. Με βάση μάλιστα τη σχετική απόφαση που υπέγραφε ο τότε Γενικός Γραμματέας του υπουργείου κ. Στράτος Σιμόπουλος, η εταιρεία έπρεπε εντός τετραμήνου να καταθέσει το πόρισμά της. Έκτοτε κανείς δεν γνωρίζει ποια είναι η τύχη του πορίσματος εκείνου, και σε τι συμπεράσματα κατέληγε, εάν κατέληγε... Για τον επίμαχο δρόμο πληροφορίες μιλούν για δεκάδες εκατομμύρια που πληρώθηκαν στην Αττικάτ την περίοδο της Γαλάζιας διακυβέρνησης για έργα που δεν κατασκευάστηκαν ποτέ με το σχετικό φάκελο να έχει σταλεί από τους ελεγκτές δημοσίων έργων στον εισαγγελέα από το 2011. Το κερασάκι στην τούρτα ήταν οι καταγγελίες για σοβαρά κατασκευαστικά προβλήματα για έξι γέφυρες στην παράκαμψη της Λαμίας για τις οποίες τα προβλήματα εντοπίζονταν στα εφέδρανα.
Οι πρώτες εργολαβίες στο Μαλιακό κόλπο ξεκίνησαν το 2005, πέρασαν όμως δια πυρός και σιδήρου και ο λόγος δεν ήταν άλλος από την οικονομική κρίση και τα ταμειακά προβλήματα της Αττικάτ. Πρόκειται για τρεις εργολαβίες μήκους 77 χιλιομέτρων που παραδόθηκαν τμηματικά και αφού ακολούθησαν ουκ ολίγα ευτράπελα. Τα πρώτα τμήματα μήκους περίπου 54 χιλ. δόθηκαν στην κυκλοφορία το 2008. Για τα υπόλοιπα όμως χρειάστηκε η συνδρομή άλλων τεχνικών εταιρειών (σσ. Άκτωρ-Τέρνας-Μοχλού) για να ξεμπλοκάρουν.
Ακολουθεί το πρόγραμμα όπως έχει προβλεφθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση:

Νέο έτος με νέες τιμές διοδίων

Ελάχιστες μειώσεις -της τάξης των 5 έως 30 λεπτών- σε ορισμένους σταθμούς έφερε η αναπροσαρμογή των διοδίων στον αυτοκινητόδρομο Θεσσαλονίκη - Αθήνα, που ισχύει από την 1η Ιανουαρίου. Το ταξίδι στη διαδρομή για τους οδηγούς αυτοκινήτου στοιχίζει πλέον 28,95 ευρώ αντί 29,15 ευρώ, δηλαδή είναι κατά μόλις 20 λεπτά φθηνότερο, ενώ με επιστροφή το κόστος διοδίων ανέρχεται στα 57,90 ευρώ (από 58,30 ευρώ).
Του Φώτη Κουτσαμπάρη
fkoutsamparis@makthes.gr

Από την Πρωτοχρονιά έχουν αλλάξει οι τιμές στους περισσότερους από τους μετωπικούς και πλευρικούς σταθμούς που συναντά κανείς στον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ (Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Ειδομένη). Στο τμήμα Κλειδί - Ράχες Μαλλιακού, που κατασκευάζει η εταιρεία “Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ΑΕ”, έγιναν μειώσεις 10 λεπτών σε πλευρικούς σταθμούς και σε ορισμένες κατηγορίες. Συγκεκριμένα, στον πλευρικό σταθμό της Πελασγίας οι οδηγοί των μεγάλων φορτηγών πληρώνουν 12,10 ευρώ (από 12,20 ευρώ που κατέβαλλαν). Στον πλευρικό σταθμό της Γλύφας (Πελασγία) το κόστος για τα ΙΧ αυτοκίνητα είναι 2,50 ευρώ (από 2,60) και για τα μεγάλα φορτηγά 8,90 ευρώ (από 9 ευρώ).
Στον σταθμό του Μοσχοχωρίου τα μικρά φορτηγά πληρώνουν από την αρχή του έτους μετρητά 10 ευρώ (από 10,10 ευρώ) και τα μεγάλα φορτηγά 14 ευρώ (από 14,10). Στον σταθμό διοδίων στη Λεπτοκαρυά οι νταλίκες πληρώνουν 6,80 ευρώ (από 6,90 ευρώ). Στον σταθμό διοδίων Αιγινίου οι οδηγοί δικύκλων πληρώνουν 1,50 ευρώ (από 1,60 ευρώ). Εν τω μεταξύ, εδώ και ένα μήνα έχει τεθεί σε λειτουργία ο δεύτερος πλευρικός σταθμός διοδίων της Λεπτοκαρυάς Πιερίας, που βρίσκεται στην έξοδο του αυτοκινητόδρομου προς την Αθήνα. Οι τιμές των διοδίων στον πλευρικό σταθμό Λεπτοκαρυάς διαμορφώνονται για τα δίκυκλα στο 1,30 ευρώ, για τα αυτοκίνητα στο 1,80 ευρώ, για τα λεωφορεία και μικρά φορτηγά (λιγότερα από 4 άξονες) στα 4,5 ευρώ και για τα μεγάλα φορτηγά (περισσότερους από 4 άξονες) στα 6,30 ευρώ. Στη Λεπτοκαρυά λειτουργεί ήδη πλευρικός σταθμός με έξοδο προς τη Θεσσαλονίκη και τις ίδιες τιμές.

ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΥΞΗΣΕΙΣ
Στο τμήμα από τις Ράχες μέχρι τη Σκάρφεια, που αναβαθμίζει η εταιρεία “Κεντρική Οδός”, έγινε αναπροσαρμογή τιμών μόνο στις τιμές διοδίων τελών των πλευρικών σταθμών Μώλου και Θερμοπυλών, τα οποία ξεκίνησαν τη λειτουργία τους τον περασμένο Σεπτέμβριο. Στις Θερμοπύλες μάλιστα υπήρξε αύξηση 5 έως 10 λεπτών. Ειδικότερα, οι οδηγοί των ΙΧ που περνούν από τα πλευρικά διόδια του Μώλου θα καταβάλλουν 30 λεπτά από 35, ενώ στα πλευρικά διόδια των Θερμοπυλών (Μπράλλου) τα μικρά φορτηγά έχουν τέλος 1,20 ευρώ από 1,15 και τα μεγάλα φορτηγά 1,70 από 1,60 ευρώ.
Στο τμήμα από τη Σκάρφεια μέχρι τη Μεταμόρφωση Αττικής, που αναβαθμίζει η εταιρεία “Νέα Οδός”, από την Πρωτοχρονιά μειώθηκαν τα διόδια σε όλους τους σταθμούς και σε όλες τις κατηγορίες των οχημάτων. Οι μειώσεις κυμαίνονται από 0,05 ευρώ έως 0,30 ευρώ. Στην κατηγορία των ΙΧ αυτοκινήτων, το κόστος διοδίων είναι: στον μετωπικό σταθμό Τραγάνας 3,85 ευρώ (από 3,90), στον μετωπικό σταθμό Θηβών 3,85 ευρώ (από 3,95 ευρώ), στον μετωπικό σταθμό Αφιδνών 3,30 ευρώ από 3,35 ευρώ. Στα πλευρικά διόδια Τραγάνας η τιμή διοδίων είναι για τα ΙΧ 3,10 ευρώ, στα πλευρικά Θήβας 1,50 ευρώ, στα πλευρικά Οινόφυτων 0,65 ευρώ, στα πλευρικά Μαλακάσας 1,40 ευρώ και στα μετωπικά Καπανδριτίου 2 ευρώ.

ΜΕΤΩΠΙΚΟΙ ΚΑΙ ΠΛΕΥΡΙΚΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ
Στη διαδρομή Θεσσαλονίκη - Αθήνα λειτουργούν συνολικά 11 μετωπικοί σταθμοί διοδίων και 15 πλευρικοί σταθμοί. Ο πρώτος σταθμός είναι στα Μάλγαρα με κόστος 1,70 ευρώ για τα δίκυκλα, 1,20 ευρώ για τα ΙΧ και από 6 έως 8,40 ευρώ για τα φορτηγά και λεωφορεία. Στη συνέχεια οι οδηγοί συναντούν τον σταθμό Κλειδίου, όπως ονομάζεται, αν και βρίσκεται στο ύψος του Αιγινίου, με κόστος 1,50 ευρώ για τα δίκυκλα, 2,20 για τα ΙΧ και από 5,50 έως 7,70 ευρώ για τα φορτηγά και λεωφορεία, ανάλογα με τους άξονες που φέρουν. Στη Λεπτοκαρυά το κόστος είναι 1,40 ευρώ για τα δίκυκλα, 2 ευρώ για τα ΙΧ και από 4,90 έως 6,80 ευρώ για τα φορτηγά και λεωφορεία. Στον Πυργετό Λάρισας το κόστος είναι 1,40 ευρώ για τα δίκυκλα, 2 ευρώ για τα ΙΧ και από 5 έως 7 ευρώ για τα φορτηγά και λεωφορεία. Στο Μακρυχώρι το κόστος είναι 1 ευρώ για τα δίκυκλα, 1,40 ευρώ για τα Ι.Χ. και από 3,50 έως 4,90 ευρώ για τα φορτηγά και λεωφορεία. Στο Μοσχοχώρι το κόστος διοδίων είναι 2,80 ευρώ για τα δίκυκλα, 4 ευρώ για τα ΙΧ και από 10 έως 14 ευρώ για τα φορτηγά και λεωφορεία (με μετρητά, καθώς στην ηλεκτρονική πληρωμή παρέχεται έκπτωση). Στον σταθμό Πελασγίας το κόστος είναι 2,40 ευρώ για τα δίκυκλα, 3,5 ευρώ για τα ΙΧ και από 8,70 έως 12,10 ευρώ για τα φορτηγά και λεωφορεία (με μετρητά, καθώς στην ηλεκτρονική πληρωμή παρέχεται έκπτωση).
Στους επόμενους τέσσερις σταθμούς το κόστος διοδίων είναι: Στον σταθμό Αγίας Τριάδας 1,15 ευρώ για τα δίκυκλα, 1,65 ευρώ για τα ΙΧ και από 4,15 έως 5,80 ευρώ για τα φορτηγά και λεωφορεία. Στον σταθμό Τραγάνας το κόστος διοδίων είναι 2,15 ευρώ για τα δίκυκλα, 3,10 ευρώ για τα ΙΧ και από 7,75 έως 10,85 ευρώ για τα φορτηγά και λεωφορεία. Στον σταθμό Θηβών το κόστος είναι 1,05 ευρώ για τα δίκυκλα, 1,50 ευρώ για τα ΙΧ και από 3,85 έως 5,40 ευρώ για τα φορτηγά και λεωφορεία. Στον σταθμό Αφιδνών, τέλος, είναι 2,30 ευρώ για τα δίκυκλα, 3,30 ευρώ για τα ΙΧ και από 8,30 έως 11,60 ευρώ για τα φορτηγά και λεωφορεία.

Η ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ
Στο τέλος του 2015 μετατέθηκε χρονικά η ολοκλήρωση της κατασκευής των σηράγγων σε Πλαταμώνα και Τέμπη και στο τμήμα Ευαγγελισμός - Σκοτίνα, με τις οποίες θα παρακάμπτονται με ασφάλεια δύσκολα και επικίνδυνα τμήματα της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης - Αθηνών.
Το έργο υπολογιζόταν να τελειώσει νωρίτερα, αλλά υπήρξαν προβλήματα που προκάλεσαν καθυστερήσεις. Το πρώτο ήταν η σύμπτωση του δρόμου με τη γραμμή του ΟΣΕ και η αναγκαιότητα κατασκευής γέφυρας πάνω από τη γραμμή, λίγο πριν από την είσοδο της πρώτης σήραγγας στα Τέμπη. Η κατασκευάστρια εταιρεία “Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου” ήρθε σε συνεννόηση με τον ΟΣΕ για τον τρόπο κατασκευής της γέφυρας, ώστε να μην υπάρξουν τεχνικά ζητήματα. Το δεύτερο πρόβλημα αφορά τα ευρήματα που φέρνει στο φως η αρχαιολογική σκαπάνη στον Πλαταμώνα, στα σημεία σύνδεσης με τις προηγούμενες σήραγγες. Η ανασκαφή, όπως είναι εύλογο, καθυστερεί τα έργα πολιτικού μηχανικού και είναι δύσκολο να προσδιοριστεί η ολοκλήρωσή της. Ένα ακόμη ζήτημα που απασχολεί την κατασκευάστρια κοινοπραξία είναι η κατασκευή νέου κόμβου στον Κορινό Πιερίας. Η τοπική κοινωνία έχει ξεσηκωθεί ενάντια στην κατεδάφιση της υπάρχουσας γέφυρας και εξετάζεται πλέον η στατική επάρκειά της και αν μπορεί να ενισχυθεί και να διατηρηθεί.
Η πρόοδος των έργων στο τμήμα Ευαγγελισμός - Σκοτίνα έχει ξεπεράσει το 85% και οι τρεις σήραγγες (δύο στα Τέμπη 2 και 6 χλμ. και μία στον Πλαταμώνα 3 χλμ.), που προβλέπονται στο οδικό τμήμα, είναι πλήρως διανοιγμένες. Μόλις ολοκληρωθούν οι εργασίες, από τα 25 χιλιόμετρα δρόμου τα 11 θα είναι σήραγγες διπλού κλάδου (ξεχωριστή για κάθε ρεύμα κυκλοφορίας). Ο οδηγός που θα μπαίνει στη σήραγγα Τ1 (στην περιοχή του Ευαγγελισμού) θα περνά μέσα από το βουνό τα Τέμπη και τον Πλαταμώνα. Ανάμεσα στα Τέμπη και τον Πλαταμώνα θα λειτουργεί κλειστός αυτοκινητόδρομος δύο λωρίδων με μία ακόμη έκτακτης ανάγκης. Χρονικά η διέλευση του νέου τμήματος αναμένεται να γίνεται σε 10 λεπτά (από την είσοδο στη σήραγγα Τ1 μέχρι την έξοδο στην Τ3), ενώ σήμερα μια διέλευση με κανονική ταχύτητα απαιτεί περίπου 45 λεπτά σε δύσκολο και επικίνδυνο δρόμο.
Εκτός από τις σήραγγες, υπό εξέλιξη είναι οι εργασίες στους κόμβους Αιγινίου και Κατερίνης, που αναμένεται να ολοκληρωθούν μέχρι τον Απρίλιο του 2015. Επίσης, μέχρι το τέλος του έτους θα γίνει αναβάθμιση ισόπεδων διαβάσεων στην περιοχή των Τεμπών και του Παντελεήμονα, αναβάθμιση τοπικών οδών, εργασίες πρασίνου, τοποθέτηση ηχοπετασμάτων, κατασκευή ΣΕΑ Νίκαιας. Η παράκαμψη Τεμπών και Πλαταμώνα θεωρείται και είναι το σημαντικότερο οδικό έργο των τελευταίων δέκα ετών και ένα από τα τελευταία επικίνδυνα σημεία της οδικής σύνδεσης Αθήνας - Θεσσαλονίκης. Ένα έργο πολύ μεγάλης εθνικής σημασίας με μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα κοινωνικά και οικονομικά οφέλη για ολόκληρη τη χώρα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου