amygdaleza στην «ωραιότερη χώρα του κόσμου»;
Όποιος διατείνεται ότι ζει στην «ωραιότερη χώρα του κόσμου» συστήνω να ταξιδέψει, έστω διαβάζοντας.
Όποιος νομίζει ότι ζει στη χώρα Συνεδρίου 2000 Φιλοσόφων συστήνω να ξυπνήσει και να κάνει μια εκδρομή προς την Αμυγδαλέζα στο « Κέντρο Κλειστής Φιλοξενίας» όπως περιγράφει το στρατόπεδο δημοσιογραφικός ευφημισμός μεγάλης Εφημερίδας [και μετά απορούν γιατί πέφτει η κυκλοφορία τους- αλλά αυτό είναι άλλο θέμα].
Τα λέω από καιρό γι αυτό το αίσχος. Τα έγραψα για τους μετανάστες, τα είπαμε και το χειμώνα εκείνο το βράδυ που μάζεψαν όποιον τους φαινόταν 'τοξικομανής' και μετέφεραν βίαια τους πεζούς του κέντρου της Αθήνας στο στρατόπεδο για υποχρεωτικές ιατρικές εξετάσεις.
Ας τα ξαναπούμε όμως:
Λαθραίοι άνθρωποι δεν υπάρχουν. Υπάρχουν μόνο πόλεμοι και φτώχεια και συνθήκες που ορίζουν ανάλογα την ισχύ και τη διαπραγμάτευση σε ποιο κράτος θα ζει ο καθένας μας.
Στο στρατόπεδο της Αμυγδαλέζας έχουν γίνει αίσχη. Δεσμοφύλακες έκαψαν, για πλάκα, το πόδι έγκλειστου χρήστη που υπέφερε από στερητικό σύνδρομο. Δεσμοφύλακες δε μετέφεραν για ιατρική βοήθεια έγκλειστο και ..πέθανε.
Οι άνθρωποι ζουν σε containers κι όταν κάποιοι τόλμησαν να ανοίξουν τον εξαερισμό τους τιμώρησαν στερώντας τους το ηλεκτρικό ρεύμα. Για το φαγητό και την ιατρική περίθαλψη, για τη συμπεριφορά των δεσμοφυλάκων κανείς δε φαίνεται να νοιάζεται.
Η χθεσινή εξέγερση ήταν φυσικό επακόλουθο, ένας πετροπόλεμος απελπισμένων που με την επέμβαση των ομάδων ΔΙΑΣ εξελίχθηκε σε βίαιη καταστολή με τραυματίες και ένα νεκρό (επιβεβαιωμένο- δύο άκουσα χθες).
Επίσης έμαθα ότι το περιβόητο Δουβλίνο (I ή το αναθεωρημένο Δουβλίνο ΙΙ μετά από απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου που αποφάνθηκε ότι με το Ι προσβάλλονται βασικά ανθρώπινα δικαιώματα) δίνει στην Ελλάδα €70 την ημέρα για στέγαση και σίτιση καθενός από αυτούς τους ανθρώπους που ζητούν άσυλο. Ποιοί άραγε τα καρπώνονται;
Νομίζετε ότι είστε στο απυρόβλητο; Νομίζετε πως αυτά συμβαίνουν σε άλλο πλανήτη, σαν τις σκηνές σε ταινίες φρίκης που ποτέ δε θα ζήσετε;
Αν ναι, σας έχω δυό δωράκια, δυό Δημοτικά τραγούδια:
Το ένα του 1830 όταν λέει ο Ν.Γ.Πολίτης ότι «ανεκοινώθησαν τα πρωτόκολλα, δι ων συνίστατο, το ελληνικόν βασίλειον, εις το οποίον δεν συμπεριελαμβάνετο η Κρήτη». Ιδού απόσπασμα ενός από τα πολλά:
'Στα χίλια οχτακόσια εικοσιοχτώ, μιαν Τρίτη,
(αφουγκρασθήτε να σας πω ογιά τη μαύρη Κρήτη)
σύναξη κάνου οι βασιλείς και πάνε 'ς το Παρίσι,
να κάμουνε συνέλεψη τι να γενή η Κρήτη.
Μ' απής εσυναχτήκανε κι'άρχηξαν το κουσούλτο,
ούλοι εδιχονήσανε και παίρνει την ο Τούρκος.
Αθρώπους τότ' επέψανε κ' εις τσοι Καλύβαις βγαίνει,
να συναχτούν οι Χρισθιανοί, να δώση το χαμπέρι.
Και σαν εσυναχτήκασι, διαβάζει τη συθήκη,
κ' έγραφε πως εδώκανε του Μισιριού την Κρήτη.
Φωνιάζουν, κλαίν οι Χρισθιανοί· "Αφέντες κουμαντάτες,
εβγάστ' απάνω 'ς τα βουνά, να κάτσετε 'ς τσοι στράταις,
να ιδήτε ούλα τα πουλιά, απού ψηλά πετούσι,
τα κόκκαλα τω Χρισθιανώ 'ς τ' αντόδια να βαστούσι.
Όσοι καταλυθήκανε 'ς τα όρη κ' εις τα δάση
ποιος είν' απού θα σας τσοι πη και θα τσοι λογαριάση;
Ακούσετε να σάσε πω τα πάθη τα δικά μας:
'Σ την Αραπιά πουλήσανε οι Τούρκοι τα παιδιά μας,
και όσοι απομείναμε εις τα βουνά γλακούμε,
ξυπόλυτοι κι' ολόγδυμνοι για να λευτερωθούμε.
Κ' είχαμε θάρρος εις εσάς, τσοι βασιλείς τσοι Φράγκους,
κ' εδά μας αδικήσετε κι' αφήκετέ μας σκλάβους.
'Όντε θα βγουν τα νέφαλα και να φανούν οι κρίνοι,
και να ρθ' ο φοβερός κριτής ούλους να μάσε κρίνη,
τα τάγματ' ούλα τ' ουρανού τριγύρου ν' ακλουθούσι,
τα πάθη τω Χρισθιανώ τάδικα να γροικούσι,
νά ρθουνε με παράπονο κ' οι Κρήτες να σταθούνε
μπροστά 'ς το φοβερό κριτή τ' άδικά των να πούνε,
τότες ν' άποκριθήτ’ εσείς, Αγγλία και Γαλλία,
μπροστά 'ς το φοβερό κριτή, δευτέρα παρουσία!
"Τώρα αποφασίσανε κ' εκάμανε συθήκη,
πως να ναι πάλι αραγιάς του Μισιριού η Κρήτη……
Το άλλο από το 1881 όταν «κατά την οροθεσίαν την γενομένη υπό διεθνούς επιτροπής απεκλείσθη των ελληνικών συνόρων το μέγιστον τμήμα της Ηπείρου, καίτοι επιδικασθέν εις την Ελλάδα υπό των Δυνάμεων. Τας ματαιωθείσας προσδοκίας των πέραν της δεξιάς όχθης του Αράχθου Ηπειρωτών θρηνωδεί το επόμενον άσμα»:
Σ όλον τον κόσμο ξαστεριά, σ’ όλον τον κόσμο ήλιος
και 'ς τα καϊμένα Γιάννενα μαύρο, παχύ σκοτάδι,
τι φέτο εκάμαν τη βουλή οχτώ βασίλεια ανθρώποι
κ' εβάλανε τα σύνορα 'ς της Άρτας το ποτάμi
κι’ αφήκανε τα Γιάννενα και πήρανε την Πούντα,
κι’ αφήκανε τα Γιάννενα και πήρανε την Άρτα,
κι' αφήκανε το Μέτσοβο με τα χωριά του γύρα.
______________________________________________________________
Οι εικόνες από το στρατόπεδο. Κάτω δεξιά τα containers.
Τα δύο δημοτικά είναι από το βιβλίο:
'Εκλογαί από τα τραγούδια του Ελληνικού λαού' υπό Ν.Γ. Πολίτη, το οποίο σας συστήνω. Η δική μου είναι παλιά έκδοση μα σίγουρα θα το βρείτε. Κάποια από τα ιστορικού περιεχομένου εδώ .
Για την Αμυγδαλέζα: #amygdaleza,
«Το ελληνικό κράτος επιμένει να αντιμετωπίζει τη μετανάστευση με δαιμονοποίηση, αστυνομική καταστολή και ρατσιστική βία, μολονότι η χρηματοδότησή του από την Ε.Ε. με στόχο να συγκροτήσει σοβαρή μεταναστευτική πολιτική ανέρχεται σε 374 εκατομμύρια ευρώ, από το 2007. Εκ των οποίων τα 162 εκατομμύρια δεν ξέρουμε καν πού βρίσκονται...» από: Είναι πολλά τα λεφτά Χασάν
Από Δρομογράφος:
Οι συνθήκες κράτησης των 1380 περίπου ανθρώπων στην Αμυγδαλέζα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου