"Εταιρικός δημοσιογράφος", το νέο είδος των "παπαγάλων" στα media
"Οι εταιρικοί δημοσιογράφοι, ανώτατο στάδιο του φαινομένου των «παπαγάλων» στα media, δεν έχουν καμία ενοχή ή δεύτερη σκέψη για τα στημένα ρεπορτάζ...Οι εταιρικοί δημοσιογράφοι δεν είναι απλά ενσωματωμένοι στην ενημέρωση της χειραγώγησης. Είναι το νέο είδος της".
Η εταιρική δημοσιογραφία σε υπηρεσία εταιρικού κράτους
Πολλοί επιμένουν πως ελάχιστα έχουν αλλάξει τα κυρίαρχα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης μετά την επιβολή των μνημονίων σε ότι αφορά στη χειραγώγηση των μαζών και την κατευθυνόμενη, ελεγχόμενη πληροφόρηση. Δεν είναι όμως έτσι. Η διάρρηξη της δημοσιογραφίας από την προβολή των συμφερόντων της κοινωνίας ενώπιον της εξουσίας των κυβερνώντων και της οικονομίας, άρχισε πράγματι πολλά χρόνια πριν τα μνημόνια. Σε εποχές ευδαιμονίας, golden αμοιβών, ανάπτυξης ΜΚΟ και εκσυγχρονισμού στον πάσης φύσεως λόγο. Πολιτικό, οικονομικό και δημοσιογραφικό. Σταδιακά επίσης τα media και οι αφέντες τους, με τη σιωπηρή ανοχή των... δημοσιογραφικών στελεχών που από λοχίες έγιναν λοχαγοί, ορισμένοι εξ΄ αυτών και στρατηγοί δικών τους media, αφάνισαν την καρδιά της δημοσιογραφίας. Το ρεπορτάζ.
Από τη δημοσίευση δελτίων Τύπου και non paper πολιτικών και εταιρειών έως τη μετατροπή των Μέσων αλλά και των ανθρώπων τους, σε δόρυ κοφτερό της εξουσίας είναι μια ανάσα δρόμος.
Τα μνημόνια επιτάχυναν και όξυναν τους ρυθμούς μετάλλαξης. Τα Μέσα και οι άνθρωποι τους που παραμένουν στην εμπροσθοφυλακή της χειραγώγησης επέλεξαν συνειδητά πλευρά. Όσοι αρνήθηκαν να το πράξουν πετάχτηκαν εκτός επίσημου media-κού κατεστημένου, όσοι δεν το αποδέχονται επιβιώνουν στην οπισθοφυλακή των ΜΜΕ χωρίς δυνατότητα παρέμβασης στην πληροφορία και τη διακίνησή της.
Το ζήτημα δεν είναι πλέον πως τα Μέσα εγκατέλειψαν ακόμη και το άλλοθι της διακίνησης πληροφορίας και παροχής ενημέρωσης ή ότι προβάλλουν και πρωταγωνιστούν μόνο ως μέσο προπαγάνδας και επιβολής.
Το πρόβλημα είναι πως οι ίδιοι οι δημοσιογράφοι, πολλές φορές χωρίς καν τα ανταλλάγματα που είχαν στο παρελθόν οι αρχισυντάκτες τους, έχουν μετατραπεί σε εταιρικά πιόνια που προωθούν και προωθούνται στη σκακιέρα της επικαιρότητας κατά το πως βαράει τις εντολές το οικονομικό συμφέρον και ο εντολέας του.
Οι εταιρικοί δημοσιογράφοι, ανώτατο στάδιο του φαινομένου των «παπαγάλων» στα media, δεν έχουν καμία ενοχή ή δεύτερη σκέψη για τα στημένα ρεπορτάζ. Συνήθως δεν χρειάζεται καν να πάρουν εντολή. Μεταφέρουν πειθήνια χωρίς κανέναν αντίλογο τις θέσεις, απόψεις, σχόλια των οικονομικών συμφερόντων και των εταιρειών, των δανειστών, των πολιτικών υπαλλήλων τους κι αν παραστεί ανάγκη, μετατρέπονται σε οργισμένη φωνή τους ενάντια στην κοινωνία και τα δικά της συμφέροντα. Οι εταιρικοί δημοσιογράφοι δενείναι απλά ενσωματωμένοι στην ενημέρωση της χειραγώγησης. Είναι το νέο είδος της.
Μ.Παπαχριστούδη στη στήλη ΑποΤΥΠΟματα στο HOT DOC
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου