Περί Θεοχάρη τα αναγνώσματα... Ηθικά διλήμματα σε σπονδυλωτή ανάρτηση
Αμείλικτα και αμίλητα -πλην όμως και αναπάντητα- ερωτήματα:
1. Θα μάθουμε για την Παραίτηση-βόμβα που έγινε εντελώς αιφνιδιαστικά και για άγνωστους λόγους του διευθυντή της πιο νευραλγικής υπηρεσίας του φορολοελεγκτικού μηχανισμού, του Κέντρου Φορολόγησης Μεγάλου Πλούτου (ΚΕΦΟΜΕΠ) κ. Ευάγγελου Χασάπογλου που έλεγχε τις offshore και τους καταθέτες εξωτερικού;
Το 2012, την περίοδο που υπήρχε έντονη φημολογία περί εξόδου της χώρας από το ευρώ, μια «χούφτα» δημόσιοι υπάλληλοι αποφάσισαν να βγάλουν σε τράπεζες του εξωτερικού πάνω από 1,5 δισ. ευρώ.
Στην πλειονότητά τους ήταν γιατροί του ΕΣΥ και εκπαιδευτικοί, όπως αναφέρει η εφημερίδα Παραπολιτικά.
Εκείνη την εποχή, εξαιτίας του τρόμου για το Grexit, έφυγαν από την Ελλάδα, πάνω από 25-30 δισ. ευρώ, χρήματα τα οποία βρήκαν ασφαλές καταφύγιο στις τράπεζες της Ελβετίας, της Γερμανίας, της Μεγάλης Βρετανίας, κ.λ.π.
Πολλά από αυτά τα χρήματα δεν είχαν δηλωθεί ποτέ στην εφορία. Δηλαδή ήταν «μαύρα».
Προφανώς εκείνη την εποχή κανείς δεν υπολόγιζε ότι θα ερχόταν η ώρα της εφορίας.
Σημείωμα: Παραπολιτικά
Αυτοί είναι οι δημόσιοι υπάλληλοι που έβγαλαν 1,5 δισ. ευρώ στο εξωτερικό
Καθηγητές, υπάλληλοι σε υπουργεία και ΟΤΑ η πλειοψηφία.
Έντονες αντιδράσεις έχουν ξεσπάσει έπειτα από την αποκάλυψη πως συνολικά 5.260 δημόσιοι υπάλληλοι φυγάδευσαν στο εξωτερικό 1,5 δισ. ευρώ από το 2010 έως σήμερα.
Φυσικά, οι διαδικασίες για να μεταφερθούν τα χρήματα στο εξωτερικό μπορεί να είναι νόμιμες, ωστόσο οι υπάλληλοι μπαίνουν στο μικροσκόπιο του ΣΔΟΕ καθώς σε κάποιες περιπτώσεις φαίνεται ότι οι καταθέσεις αυτές δεν προκύπτουν από τα δηλωθέντα εισοδήματά τους. Μάλιστα στο ΣΔΟΕ πιστεύουν ότι αρκετά από τα χρήματα μπορεί να προέρχονται από «μαύρα» εισοδήματα εκπαιδευτικών από ιδιαίτερα μαθήματα και από «φακελάκια» που έπαιρναν γιατροί.
Εκπαιδευτικοί και υπάλληλοι υπουργείων και ΟΤΑ
Από τις λίστες που έχει στα χέρια του το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης με τους δημοσίους υπαλλήλους που έστειλαν έξω χρήματα, οι μισοί είναι εκπαιδευτικοί και οι υπόλοιποι είναι υπάλληλοι των υπουργείων Υγείας, Αμυνας, Οικονομικών, Υποδομών και ΟΤΑ.
Για εμάς θα παραμείνουν τα αναπάντητα ερωτήματα και τα πολλαπλά ερωτηματικά για έναν άνθρωπο που κατάντησε έναν ολόκληρο ελληνικό λαό υπάλληλο του κράτους. Είναι ο εμπνευστής του διαδικτυακού πελάτη-πολίτη ο οποίος πρέπει να γνωρίζει από υπολογιστές, να πληρώνει συνδρομή στο διαδίκτυο και να διαθέτει απαραίτητα scanner και εκτυπωτή και εάν δεν τα διαθέτει θα πρέπει να πληρώνει τα πενηντάρικα στους φοροτεχνικούς.
Συγκεκριμένα το αποδεικτικό υλικό:
Για τα "Στοχαστικά Γονατογραφήματα"
Νάσος
ΥΣ: Προς το παρόν αυτά. Θα έχουμε τη συνέχεια τις επόμενες ημέρες.
Ακολουθούν: Περί Θεοχάρη τα αναγνώσματα...
Ο πρώην γενικός γραμματέας Εσόδων, Χάρης Θεοχάρης, θα είναι υποψήφιος με το Ποτάμι στην Β΄ Αθηνών. Η υποψηφιότητά του οριστικοποιήθηκε, όπως ο ίδιος δημοσιοποίησε σήμερα μέσω του προσωπικού του λογαριασμού στο Facebook κι έτσι στις 25 Ιανουαρίου θα δοκιμάσει τις δυνάμεις του στην Β' περιφέρεια της Αθήνας.
kourdistoportocali
Από τον Θανάση Μαυρίδη
Ήταν το πρόβλημα ο Χάρης Θεοχάρης; Θα λέγαμε ότι ήταν αρχής εξαρχής ένα μέρος ενός συνολικότερου προβλήματος, της εφαρμογής μιας άχαρης και αδιέξοδης φορολογικής πολιτικής. Όταν όμως επιχείρησε να αυτονομηθεί και να διακριθεί έγινε ένα μεγάλο πρόβλημα από μόνος του. Όταν για παράδειγμα έκανε business plan για τα λεφτά που πρέπει να μαζέψει η εφορία από πρόστιμα, δημιουργήθηκε θέμα!
Η κυβέρνηση αποφάσισε να απαλλαγεί από το Χάρη Θεοχάρη και μαζί να αποτινάξει από πάνω της λίγη από τη σκόνη που έχει συγκεντρώσει από την εξαέρωση της μεσαίας τάξης. Δεν ήταν όμως ο Χάρης Θεοχάρης εκείνος που ψήφισε τους νόμους. Ο Χάρης Θεοχάρης ήταν εκείνος που τους εφάρμοζε και εκείνος που προσπαθούσε να τους ερμηνεύσει. Κι εκεί, στην ερμηνεία, έκανε οπωσδήποτε λάθη και επέδειξε υπερβάλλοντα ζήλο, όπως έλεγε στο παρελθόν η "υπηρεσία" σε περιπτώσεις ξυλοδαρμού διαδηλωτών από τα "όργανα".
Υπάρχουν δύο τρόποι για να αντιμετωπίσει το δημόσιο τους πολίτες. Ο ένας είναι ο καλόπιστος, μέχρι να αποδειχτεί ότι δεν άξιζε της εμπιστοσύνης του. Ο δεύτερος τρόπος είναι να θεωρήσει αρχής εξαρχής τον πολίτη ένοχο και να τον καλέσει να αποδείξει αυτός την αθωότητά του. Αυτό συμβαίνει στην κοινωνία του Όργουελ και της Ελλάδας του 2014.
Αυτή τη δεύτερη σκληρή γραμμή, όμως, την επέλεξε ο Χάρης Θεοχάρης, σε συνεργασία με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Οικονομίας και την τρόικα. Διότι αυτό πίστευαν οι άνθρωποι. Ότι οι Έλληνες είναι κλέφτες και απατεώνες κι ότι θα έπρεπε να συνετιστούν. Θυμηθείτε τις δηλώσεις Στουρνάρα για τους κατοίκους της Εκάλης!
Θυμηθείτε τα δημοσιεύματα του γερμανικού κυρίως τύπου για το πόσο κλέφτες είναι οι Έλληνες. Όλες οι πρακτικές που ακολούθησαν οι φορολογικές αρχές βασιζόντουσαν σε μία στρατηγική εκδίκησης. Έφταιγαν δεν έφταιγαν οι φορολογούμενοι.
Προσέξτε τώρα! Για να βρει ο αδικημένος φορολογούμενος το δίκιο του θα έπρεπε να προσφύγει στην Δικαιοσύνη αφού εξασφάλιζε με κάποιον μαγικό τρόπο χρήματα για να πληρώσει το ήμισυ του προστίμου. Όσο άδικο κι όσο υψηλό κι αν ήταν το πρόστιμο! Και θα έπρεπε να περιμένει στη συνέχεια μερικά χρόνια να εκδικαστεί η υπόθεσή του...
Την πολιτική αυτή δεν την ακολούθησαν οι εφοριακοί επειδή το αποφάσισαν οι ίδιοι. Ήταν εντολή από τα ανώτερα κλιμάκια. Δηλαδή από τον Χάρη Θεοχάρη. Το αν αυτό ήταν απόφαση του Χάρη Θεοχάρη ή του Γιάννη Στουρνάρα ή της τρόικας, ας μας το πει ο πρώην Γενικός. Η ουσία πάντως είναι ότι οι εφοριακοί για να μην μπλέξουν έμπαιναν στη διαδικασία των μεγάλων προστίμων. Πραγματικά ατιμωτικό και άδικο για πολλούς φορολογούμενους. Αποφάσεις που κατέστρεψαν ζωές.
Φταίει ο Χάρης Θεοχάρης και για τους ρυθμούς της Δικαιοσύνης; Όχι! Φταίει όμως επειδή τους γνώριζε και θα έπρεπε να συνυπολογίσει κι αυτό τον παράγοντα σε οποιαδήποτε απόφασή του. Επίσης, δεν μπορεί να μπαίνει σε εφαρμογή το πρόγραμμα του κοινωνικού μερίσματος και οι τράπεζες να κατάσχουν τα λίγα ευρώ που έβρισκαν μέσα στους λογαριασμούς. Τα χρήματα που περίμεναν αναξιοπαθούντες για να μπορέσουν να καλύψουν άμεσες ανάγκες τους. Το ότι οι τράπεζες ήταν ανέτοιμες να αντιμετωπίσουν την κατάσταση ήταν ευθύνη του εν λόγω τεχνοκράτη.
Κι υπάρχει και κάτι άλλο! Να δεχτούμε για χάρη της συζήτησης ότι ο Χάρης Θεοχάρης δεν έφταιγε για τίποτα κι ότι ο ίδιος απλώς εκτελούσε εντολές. Ή συμφωνεί κανείς με τις εντολές και τις εκτελεί ή δεν συμφωνεί και παραιτείται.
Να διαφωνεί με όλα και να τα εφαρμόζει με σθένος και αυταπάρνηση είναι ένας "επαγγελματισμός" που δεν συναντάμε εύκολα. Κι αν πιστεύουν στην Κομισιόν ότι είναι τόσο καλός που θα έπρεπε να τον έχουμε στην πλάτη μας για τα επόμενα τριάντα χρόνια, δεν έχουν παρά να τον προσλάβουν και να του αναθέσουν μία θέση ευθύνης. Και για να μην αφήσουμε κάτι στον αέρα: Υπήρξαν εφοριακοί που διαφώνησαν με τις απίστευτες πολιτικές της κυβέρνησης και παραιτήθηκαν ή αρνήθηκαν να εκτελέσουν εντολές. Ο κ. Χάρης Θεοχάρης χρειάστηκε να παραμείνει ώρες στο γραφείο του κ. Στουρνάρα για να πειστεί να δώσει την παραίτησή του.
Από την άλλη δεν είμαστε από εκείνους που θα μηδενίσουν το έργο του Χάρη Θεοχάρη στις εφορίες. Δεν θα είμαστε άδικοι. Ως άνθρωπος της τεχνολογίας επιτέλεσε σπουδαίο έργο. Σήμερα ο πολίτης μπορεί με ένα κουμπί να κάνει εργασίες που μέχρι πριν από λίγο καιρό απαιτούσαν ατελείωτη παραμονή στις ουρές στις εφορίες. Το πρόβλημα είναι ότι ο άνθρωπος αυτός ανέλαβε και έργο από ένα κομμάτι που δεν γνώριζε, που δεν καταλάβαινε. Κι αυτό σε συνδυασμό με το αλαλούμ των δεκάδων νόμων και εκατοντάδων εγκυκλίων έφερε ένα αποτέλεσμα που δεν ήταν επιθυμητό. Ο κ. Χάρης Θεοχάρης δεν είναι θύμα ούτε των περιστάσεων ούτε των εποχών. Είναι θύμα των δικών του επιλογών.
1. Θα μάθουμε για την Παραίτηση-βόμβα που έγινε εντελώς αιφνιδιαστικά και για άγνωστους λόγους του διευθυντή της πιο νευραλγικής υπηρεσίας του φορολοελεγκτικού μηχανισμού, του Κέντρου Φορολόγησης Μεγάλου Πλούτου (ΚΕΦΟΜΕΠ) κ. Ευάγγελου Χασάπογλου που έλεγχε τις offshore και τους καταθέτες εξωτερικού;
Η παραίτηση που έπεσε σαν βόμβα στο υπουργείο Οικονομικών γίνεται σε μία κρίσιμη περίοδο και σύμφωνα με πληροφορίες προκάλεσε διαρκείς συσκέψεις τεχνοκρατών της τρόικας, που είναι αρμόδιοι για τα συγκεκριμένα θέματα, με στελέχη των φορολογικών μηχανισμών, μεταξύ αυτών και ο Χάρης θεοχάρης, γενικός γραμματέας εσόδων.2. Ποιοι δημόσιοι υπάλληλοι έβγαλαν 1,5 δισ. στο εξωτερικό
Το ΚΕΦΟΜΕΠ είναι αρμόδιο για τους ελέγχους στις offshore εταιρίες και τις διάφορες λίστες με καταθέτες, που έβγαλαν μεγάλα ποσά στο εξωτερικό, όπως τη λίστα Λαγκάρντ και άλλες.
Είναι πολύ πιθανόν η παραίτηση να σχετίζεται με το γεγονός ότι το ΚΕΦΟΜΕΠ, το οποίο συστάθηκε τον περασμένο Μάιο και στελεχώθηκε με 180 υπαλλήλους, δεν έχει ...
προχωρήσει ουσιαστικά στη διεκπεραίωση ούτε μίας σοβαρής υπόθεσης.
Πρόσφατα μάλιστα εγκαταστάθηκε στα γραφεία του ΚΕΦΟΜΕΠ, σε ρόλο τοποτηρητή συνεργάτιδα του κ. Θεοχάρη, προκειμένου ο τελευταίος να έχει συγκεκριμένη και ολοκληρωμένη εικόνα για το έργο του Κέντρου. Σύμφωνα με πληροφορίες είχε τεθεί και συγκεκριμένος στόχος έως τα τέλη Απριλίου: να διεκπεραιωθούν οι έλεγχοι σε 400 υποθέσεις εμβασμάτων και σε 200 offshore. (Πρώτο Θέμα)
Το 2012, την περίοδο που υπήρχε έντονη φημολογία περί εξόδου της χώρας από το ευρώ, μια «χούφτα» δημόσιοι υπάλληλοι αποφάσισαν να βγάλουν σε τράπεζες του εξωτερικού πάνω από 1,5 δισ. ευρώ.
Στην πλειονότητά τους ήταν γιατροί του ΕΣΥ και εκπαιδευτικοί, όπως αναφέρει η εφημερίδα Παραπολιτικά.
Εκείνη την εποχή, εξαιτίας του τρόμου για το Grexit, έφυγαν από την Ελλάδα, πάνω από 25-30 δισ. ευρώ, χρήματα τα οποία βρήκαν ασφαλές καταφύγιο στις τράπεζες της Ελβετίας, της Γερμανίας, της Μεγάλης Βρετανίας, κ.λ.π.
Πολλά από αυτά τα χρήματα δεν είχαν δηλωθεί ποτέ στην εφορία. Δηλαδή ήταν «μαύρα».
Προφανώς εκείνη την εποχή κανείς δεν υπολόγιζε ότι θα ερχόταν η ώρα της εφορίας.
Σημείωμα: Παραπολιτικά
Αυτοί είναι οι δημόσιοι υπάλληλοι που έβγαλαν 1,5 δισ. ευρώ στο εξωτερικό
Καθηγητές, υπάλληλοι σε υπουργεία και ΟΤΑ η πλειοψηφία.
Έντονες αντιδράσεις έχουν ξεσπάσει έπειτα από την αποκάλυψη πως συνολικά 5.260 δημόσιοι υπάλληλοι φυγάδευσαν στο εξωτερικό 1,5 δισ. ευρώ από το 2010 έως σήμερα.
Φυσικά, οι διαδικασίες για να μεταφερθούν τα χρήματα στο εξωτερικό μπορεί να είναι νόμιμες, ωστόσο οι υπάλληλοι μπαίνουν στο μικροσκόπιο του ΣΔΟΕ καθώς σε κάποιες περιπτώσεις φαίνεται ότι οι καταθέσεις αυτές δεν προκύπτουν από τα δηλωθέντα εισοδήματά τους. Μάλιστα στο ΣΔΟΕ πιστεύουν ότι αρκετά από τα χρήματα μπορεί να προέρχονται από «μαύρα» εισοδήματα εκπαιδευτικών από ιδιαίτερα μαθήματα και από «φακελάκια» που έπαιρναν γιατροί.
Εκπαιδευτικοί και υπάλληλοι υπουργείων και ΟΤΑ
Από τις λίστες που έχει στα χέρια του το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης με τους δημοσίους υπαλλήλους που έστειλαν έξω χρήματα, οι μισοί είναι εκπαιδευτικοί και οι υπόλοιποι είναι υπάλληλοι των υπουργείων Υγείας, Αμυνας, Οικονομικών, Υποδομών και ΟΤΑ.
Συγκεκριμένα:
3. Ελπίζουμε να μάθουμε, αν τελικά μάθουμε, τι γνωρίζει αυτός ο κύριος Θεοχάρης ένας ψυχρός και ανάλγητος εκτελεστής (πλην όμως εξαιρετικά υπάκουος τροικανός υπάλληλος) για τα παραπάνω τεκταινόμενα και πως αιτιολογεί την δική του συμμετοχική συμπεριφορά και τελικά παραίτηση ή έστω αποπομπή.Ο μέσος όρος των εμβασμάτων ανά υπάλληλο αγγίζει τα 275.000 ευρώ, ενώ 329 υπάλληλοι έχουν στείλει εμβάσματα αθροιστικά άνω των 600.000 ευρώ o καθένας. Από τους 5.260 δημοσίους υπαλλήλους που έστειλαν εμβάσματα σε τράπεζες του εξωτερικού, 415 υπάλληλοι, με συνολικό ποσό εμβασμάτων 117 εκατομμύρια ευρώ -δηλαδή με μέσο όρο 283.000 ευρώ ανά υπάλληλο- αποχώρησαν από το Δημόσιο για διάφορους λόγους. Ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Κυριάκος Μητσοτάκης συναντήθηκε με τη γενική γραμματέα Δημοσίων Εσόδων Κατερίνα Σαββαΐδου και της ζήτησε να ελέγξει τους 415 δημοσίους υπαλλήλους που αποχώρησαν από την υπηρεσία τους, καθώς το Σώμα Ελεγκτών δεν έχει σχετική δικαιοδοσία.
- 329 έχουν στείλει εμβάσματα άνω των 600.000 ευρώ ο καθένας.
- 415 άτομα έστειλαν 117 εκατ. ευρώ και μετά αποχώρησαν, και από αυτούς:
- 241 είναι ιατρικό προσωπικό με εμβάσματα 65 εκατ.
- 101 είναι πρώην εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων με 27,3 εκατ.
- Συνολικά 4.845 θα ελεγχθούν από το ΣΔΟΕ.
Για εμάς θα παραμείνουν τα αναπάντητα ερωτήματα και τα πολλαπλά ερωτηματικά για έναν άνθρωπο που κατάντησε έναν ολόκληρο ελληνικό λαό υπάλληλο του κράτους. Είναι ο εμπνευστής του διαδικτυακού πελάτη-πολίτη ο οποίος πρέπει να γνωρίζει από υπολογιστές, να πληρώνει συνδρομή στο διαδίκτυο και να διαθέτει απαραίτητα scanner και εκτυπωτή και εάν δεν τα διαθέτει θα πρέπει να πληρώνει τα πενηντάρικα στους φοροτεχνικούς.
Συγκεκριμένα το αποδεικτικό υλικό:
Το «βιβλιαράκι» της εφορίας με τις οδηγίες βήμα-βήμα για τη συμπλήρωση της φορολογικής δήλωσης του 2014. Τι πρέπει να έχουν κατά νου οι φορολογούμενοι. Οι παγίδες, οι φορολογικές κλίμακες και οι ημερομηνίες.
Το κλασικό «βιβλιαράκι» για τη συμπλήρωση των φορολογικών δηλώσεων το οποίο κάποτε ερχόταν με το ταχυδρομείο στο σπίτι των φορολογουμένων σηματοδοτώντας την έναρξη της περιόδου υποβολής των φορολογικών δηλώσεων, αναρτήθηκε ηλεκτρονικά στην ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων.
Ούτως ή άλλως φέτος, όλοι οι φορολογούμενοι υποβάλλουν ηλεκτρονικά τις δηλώσεις τους, τα εκκαθαριστικά εκδίδονται αυτόματα με την υποβολή της δήλωσης και μπορούν να τυπωθούν από το φορολογούμενο, οι δόσεις πληρωμής του φόρου είναι προκαθορισμένες (τέλος Ιουλίου, τέλος Σεπτεμβρίου, τέλος Νοεμβρίου) για όσους έχουν χρεωστικό αποτέλεσμα και γενικότερα οι φορολογούμενοι δεν θα πρέπει να περιμένουν κανένα... γράμμα από την εφορία με την κλασική κάποτε οδό του ταχυδρομείου. Αν έχουν δώσει email στη ΓΓΠΣ, θα ενημερώνονται με το ηλεκτρονικό τους ταχυδρομείο, αν όχι τα μηνύματα εμφανίζονται μόνο στην προσωπική σελίδα καθενός στο taxisnet.
Υπενθυμίζεται ότι η προθεσμία υποβολής των φορολογικών δηλώσεων του 2014 λήγει στις 30 Ιουνίου (σ.σ. δόηθκε παράταση για τις 14 Ιουλίου).
Στο εισαγωγικό σημείωμα του φυλλαδίου οδηγιών της ΓΓΠΣ σημειώνεται πως έχει καταβληθεί προσπάθεια ώστε το βασικό έντυπο αυτής της δήλωσης (έντυπο Ε1) να διατηρήσει τον ίδιο τύπο και περιεχόμενο με εκείνο του προηγούμενου έτους. «Έγιναν ορισμένες απαραίτητες αλλαγές και θέλουμε να πιστεύουμε ότι δε θα δυσκολευτείτε στη συμπλήρωσή του. Η ίδια προσπάθεια καταβλήθηκε και για τα άλλα έντυπα που συνυποβάλλονται με την ετήσια δήλωση φορολογίας εισοδήματος».
Οι φορολογούμενοι θα πρέπει να έχουν κατά νου ότι:
· Όλοι ηλεκτρονικά. Φέτος, για δεύτερη χρονιά, η ηλεκτρονική υποβολή φορολογικής δήλωσης είναι υποχρεωτική για κάθε φυσικό πρόσωπο, που έχει την κατοικία του στην Ελλάδα, έχει συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας του και δεν αποτελεί προστατευόμενο μέλος καθώς και για τους κατοίκους εξωτερικού. Η μοναδική εξαίρεση είναι οι δηλώσεις που υποβάλλονται από τους κληρονόμους για λογαριασμό αποβιωσάντων.
· Προκαθορισμένες ημερομηνίες. Αντίθετα με τα προηγούμενα χρόνια, οι ημερομηνίες υποβολής θα τηρηθούν μέσα στο χρονικό πλαίσιο που ορίζει ο νόμος με ημερομηνία έναρξης στις 20 Μαρτίου και λήξης στις 30 Ιουνίου 2014. (σ.σ. δόθηκε παράταση για τις 14 Ιουλίου).
· Προσυμπληρωμένες δηλώσεις. Για πρώτη φορά εισάγεται η καινοτομία της προσυμπλήρωσης, αφού όλοι όσοι δίνουν βεβαιώσεις σε μισθωτούς, συνταξιούχους, ελεύθερους επαγγελματίες καθώς και για εμπορικές συναλλαγές, υποχρεώθηκαν σε αποστολή στοιχείων που θα συμπληρώσουν τα εισοδήματα της κάθε δήλωσης.
· Βεβαιώσεις αποδοχών. Σε περίπτωση ασυμφωνίας των στοιχείων είναι προτιμότερο να απευθύνεστε για διορθώσεις στους φορείς που σας χορήγησαν την βεβαίωση. Με αυτόν τον τρόπο η συμφωνία είναι πλήρης και δεν υπάρχει κίνδυνος ελέγχου. Πέρσι, για πρώτη φορά, οδηγήθηκαν δηλώσεις προς έλεγχο από τη Δ.Ο.Υ., με ειδική ειδοποίηση κατά τη διάρκεια της υποβολής. Φέτος, προχωρώντας με γνώμονα την εξυπηρέτηση του πολίτη, αλλάξαμε στις περισσότερες περιπτώσεις τη διαδικασία, ώστε ο έλεγχος να γίνεται κεντρικά χωρίς ταλαιπωρία του πολίτη. Σε περίπτωση που η δήλωσή σας επιλεγεί για έλεγχο εφαρμογή θα σας ενημερώνει κατά πόσον θα πρέπει να στείλετε ταχυδρομικά τα παραστατικά ή αν θα πρέπει να επισκεφθείτε την Δ.Ο.Υ. για να προχωρήσει η διαδικασία προσδιορισμού του φόρου σας.
· Εκκαθαριστικό. Με την υποβολή η φορολογική δήλωση του 2014, εφόσον δεν οδηγεί σε έλεγχο, προσδιορίζει άμεσα το καταβλητέο ποσό του φόρου και σας ενημερώνει για τις δόσεις και την ταυτότητα οφειλής με την οποία μπορείτε να τον καταβάλλετε στις τράπεζες ή στα ΕΛΤΑ. Η πράξη προσδιορισμού του φόρου δεν θα σας αποσταλεί ταχυδρομικά, αλλά έχετε τη δυνατότητα να την εκτυπώσετε επιτόπου.
· Μην καθυστερείτε. Δεν υπάρχει κανένας λόγος καθυστέρησης στην υποβολή της δήλωσης γιατί ανεξαρτήτως του χρόνου υποβολής η καταβολή του φόρου σε τρεις δόσεις γίνεται στους ίδιους μήνες (Ιούλιο, Σεπτέμβριο, Νοέμβριο), αντίθετα πιθανή καθυστέρηση μπορεί να οδηγήσει σε εκπρόθεσμες υποβολές ό,τι αυτό συνεπάγεται.
· Κλίμακες. Φορολογικά, καθιερώνονται τρεις κλίμακες φόρου εισοδήματος: α) κλίμακα για μισθωτούς συνταξιούχους, β) κλίμακα για ελεύθερους επαγγελματίες και εμπορικές επιχειρήσεις και γ) κλίμακα για εισοδήματα από ακίνητα και κινητές αξίες.
· Τέλος το αφορολόγητο. Καταργήθηκε το αφορολόγητο ποσό και προβλέπεται πλέον μείωση φόρου μέχρι 2.100 ευρώ για τα εισοδήματα που φορολογούνται με την κλίμακα των μισθωτών, τα οποία δεν υπερβαίνουν το ποσό των 21.000 ευρώ.
· Φοροαπαλλαγές. Στις ιατρικές δαπάνες περιλαμβάνεται και η δαπάνη για αγορά φαρμάκων.
· Μισθωτοί με ανείσπρακτες αποδοχές. Ειδικά οι μισθωτοί που δεν εισέπραξαν δεδουλευμένες αποδοχές του έτους 2013 λόγω οικονομικής αδυναμίας του εργοδότη τους, ακόμα και αν δεν έχει γίνει επίσχεση εργασίας ή πτώχευση, και στους οποίους χορηγείται βεβαίωση αποδοχών στην οποία οι ανωτέρω ανείσπρακτες δεδουλευμένες αποδοχές αναγράφονται σε διακεκριμένη σειρά, θα υποβάλουν δήλωση φόρου εισοδήματος χωρίς να δηλώσουν τις ανείσπρακτες αυτές δεδουλευμένες αποδοχές.
· Αποδείξεις. Οι αποδείξεις δαπανών δεν συνυποβάλλονται, αλλά φυλάσσονται από εσάς, ώστε να είναι διαθέσιμες εφόσον ζητηθούν για έλεγχο.
* Οι οδηγίες της εφορίας για τη συμπλήρωση της φορολογικής δήλωσης του 2014 δημοσιεύονται στη παρακάτω στήλη "Συνοδευτικό Υλικό".Συνοδευτικό Υλικό Οδηγός για τη φορολογική δήλωση 2014
Νάσος
ΥΣ: Προς το παρόν αυτά. Θα έχουμε τη συνέχεια τις επόμενες ημέρες.
Ακολουθούν: Περί Θεοχάρη τα αναγνώσματα...
Ο πρώην γενικός γραμματέας Εσόδων, Χάρης Θεοχάρης, θα είναι υποψήφιος με το Ποτάμι στην Β΄ Αθηνών. Η υποψηφιότητά του οριστικοποιήθηκε, όπως ο ίδιος δημοσιοποίησε σήμερα μέσω του προσωπικού του λογαριασμού στο Facebook κι έτσι στις 25 Ιανουαρίου θα δοκιμάσει τις δυνάμεις του στην Β' περιφέρεια της Αθήνας.
Αναλυτικά η δήλωση του Χάρη Θεοχάρη έχει ως εξής:Στους λόγους για τους οποίους κατεβαίνει υποψήφιος βουλευτής με το Ποτάμι στις εκλογές της 25ης Ιανουαρίου αναφέρθηκε ο Χάρης Θεοχάρης, μιλώντας στον realfm 97,8 και την Κάτια Μακρή.«Με χαρά σάς ανακοινώνω ότι αποδέχθηκα την πρόσκληση του «Ποταμιού» και του Σταύρου Θεοδωράκη να είμαι υποψήφιος στη Β’ Αθηνών στις εκλογές της 25ης Ιανουαρίου.
» Τα τελευταία χρόνια και μέχρι πέρσι τον Ιούνιο, είχα την τιμή και την ευκαιρία να ηγούμαι μιας εκ των πλέον καθοριστικών υπηρεσιών της Δημόσιας Διοίκησης, της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων. Ήταν μία από τις ελάχιστες φορές – και σίγουρα η κρισιμότερη – που το Κράτος αναβάθμιζε το επίπεδο εξυπηρέτησης προς όφελος της καθημερινότητας του πολίτη, πετυχαίνοντας συγχρόνως, μέσα στην καρδιά της κρίσης, όλους τους ποσοτικούς και πολλούς ποιοτικούς, από τους στόχους που έθεσε.
» Πώς έγινε το πρωτόγνωρο αυτό γεγονός; Με διαφανείς διαδικασίες, εντιμότητα, αξιοποίηση του δυναμικού της Δημόσιας Διοίκησης, περιορισμό κακών πρακτικών του παρελθόντος και εκμετάλλευση των δυνατοτήτων που μας δίνει η τεχνολογία.
» Αποψή μου είναι ότι με ακριβώς τον ίδιο τρόπο, μπορούμε να πετύχουμε σε όλους τους τομείς που απαιτούν διοίκηση από το Δημόσιο. Και η αποτελεσματική Δημόσια Διοίκηση είναι αυτή που επιτρέπει στον ιδιωτικό τομέα να επενδύσει, να δραστηριοποιηθεί και να παράξει, επίσης προς όφελος όλων μας.
» Με αυτόν ακριβώς τον τρόπο μπορούμε να είμαστε αποτελεσματικοί στην Παιδεία και την Υγεία· να πετύχουμε τους στόχους μας στον Τουρισμό, την Αγροτική Παραγωγή, την Ανάπτυξη· να δημιουργήσουμε σταθερές και παραγωγικές θέσεις εργασίας. Αυτό εξάλλου, είναι και το σημαντικότερο ζητούμενο της εποχής.
» Πιστεύω ότι ρόλος της πολιτικής ηγεσίας μίας σύγχρονης χώρας είναι να εκπονεί το κατάλληλο στρατηγικό σχέδιο για κάθε τομέα και να θέτει τους αντίστοιχους στόχους στη Δημόσια Διοίκηση. Και είναι αποστολή των ανθρώπων που εργάζονται για το Κράτος να πετύχουν τους στόχους αυτούς.
» Στο πλαίσιο αυτό, θεωρώ ότι έχω τη γνώση, τις δυνατότητες και την ουσιαστική βούληση να προσφέρω στη χώρα μου αποτελεσματικά και μέσα από το Κοινοβούλιο.
» Στο Ποτάμι γνώρισα ανθρώπους με τις ίδιες ιδέες και αξίες. Ανθρώπους που προσπάθησαν, διοίκησαν, πέτυχαν στον τομέα τους. Ανθρώπους που μπορούν και θέλουν να προσφέρουν.
» Όραμά μου – αλλά πιστεύω και όραμα όλων μας – είναι να δημιουργήσουμε ένα σύγχρονο Ευρωπαϊκό Κράτος.
» Αυτό – το ξέρουμε πια καλά – δε γίνεται σε μία μέρα, με ένα βήμα ή από έναν άνθρωπο. Χρειάζεται κατανόηση, συναντίληψη και συνολική προσπάθεια. Χρειάζονται πολλά και αποτελεσματικά βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση.
» Σημασία έχει κάθε βήμα να μας πηγαίνει κοντύτερα στον στόχο μας. Σημασία έχει κάθε νέα μέρα να είναι καλύτερη από την προηγούμενη. Να εργαστούμε και να συνεργαστούμε υπεύθυνα γι’ αυτό το σκοπό.
» Σε αυτή την προσπάθεια, θα είναι τιμή και χαρά μου να είμαστε μαζί.
Χάρης Θεοχάρης
Υποψ. Βουλευτής με το Ποτάμι στη Β’ Αθηνών».
«Στο Ποτάμι βρήκα ανθρώπους οι οποίοι είναι νέοι, είναι καταξιωμένοι στους δικούς τους συγκεκριμένους τομείς, αλλά κυρίως έχουν όρεξη για δουλειά και όρεξη για ανανέωση και έχουν κοινή λογική που μας λείπει τόσο πολύ», τόνισε ο πρώην γενικός γραμματέας Δημοσίων Εσόδων, για να προσθέσει:
«Ώρες - ώρες ακούω κάποια πράγματα και κάποιες θέσεις που μπορεί να είναι ανεδαφικές ή όχι και ο μέσος άνθρωπος ενδεχομένως να είχε πιο ρεαλιστικής θέσεις από αυτές που ώρες - ώρες ακούγονται από πολιτικά χείλη».
ΑΚΟΥΣΤΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΙ ΔΗΛΩΣΕ ΣΤΟΝ realfm 97,8 Ο ΧΑΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ
Η αλήθεια για τον Χάρη Θεοχάρη...!!!
Ο Κ. ΧΑΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΘΥΜΑ ΟΥΤΕ ΤΩΝ ΠΕΡΙΣΤΑΣΕΩΝ ΟΥΤΕ ΤΩΝ ΕΠΟΧΩΝ. ΕΙΝΑΙ ΘΥΜΑ ΤΩΝ ΔΙΚΩΝ ΤΟΥ ΕΠΙΛΟΓΩΝ.
kourdistoportocali
Από τον Θανάση ΜαυρίδηΉταν το πρόβλημα ο Χάρης Θεοχάρης; Θα λέγαμε ότι ήταν αρχής εξαρχής ένα μέρος ενός συνολικότερου προβλήματος, της εφαρμογής μιας άχαρης και αδιέξοδης φορολογικής πολιτικής. Όταν όμως επιχείρησε να αυτονομηθεί και να διακριθεί έγινε ένα μεγάλο πρόβλημα από μόνος του. Όταν για παράδειγμα έκανε business plan για τα λεφτά που πρέπει να μαζέψει η εφορία από πρόστιμα, δημιουργήθηκε θέμα!
Η κυβέρνηση αποφάσισε να απαλλαγεί από το Χάρη Θεοχάρη και μαζί να αποτινάξει από πάνω της λίγη από τη σκόνη που έχει συγκεντρώσει από την εξαέρωση της μεσαίας τάξης. Δεν ήταν όμως ο Χάρης Θεοχάρης εκείνος που ψήφισε τους νόμους. Ο Χάρης Θεοχάρης ήταν εκείνος που τους εφάρμοζε και εκείνος που προσπαθούσε να τους ερμηνεύσει. Κι εκεί, στην ερμηνεία, έκανε οπωσδήποτε λάθη και επέδειξε υπερβάλλοντα ζήλο, όπως έλεγε στο παρελθόν η "υπηρεσία" σε περιπτώσεις ξυλοδαρμού διαδηλωτών από τα "όργανα".
Υπάρχουν δύο τρόποι για να αντιμετωπίσει το δημόσιο τους πολίτες. Ο ένας είναι ο καλόπιστος, μέχρι να αποδειχτεί ότι δεν άξιζε της εμπιστοσύνης του. Ο δεύτερος τρόπος είναι να θεωρήσει αρχής εξαρχής τον πολίτη ένοχο και να τον καλέσει να αποδείξει αυτός την αθωότητά του. Αυτό συμβαίνει στην κοινωνία του Όργουελ και της Ελλάδας του 2014.
Αυτή τη δεύτερη σκληρή γραμμή, όμως, την επέλεξε ο Χάρης Θεοχάρης, σε συνεργασία με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Οικονομίας και την τρόικα. Διότι αυτό πίστευαν οι άνθρωποι. Ότι οι Έλληνες είναι κλέφτες και απατεώνες κι ότι θα έπρεπε να συνετιστούν. Θυμηθείτε τις δηλώσεις Στουρνάρα για τους κατοίκους της Εκάλης!
Θυμηθείτε τα δημοσιεύματα του γερμανικού κυρίως τύπου για το πόσο κλέφτες είναι οι Έλληνες. Όλες οι πρακτικές που ακολούθησαν οι φορολογικές αρχές βασιζόντουσαν σε μία στρατηγική εκδίκησης. Έφταιγαν δεν έφταιγαν οι φορολογούμενοι.
Προσέξτε τώρα! Για να βρει ο αδικημένος φορολογούμενος το δίκιο του θα έπρεπε να προσφύγει στην Δικαιοσύνη αφού εξασφάλιζε με κάποιον μαγικό τρόπο χρήματα για να πληρώσει το ήμισυ του προστίμου. Όσο άδικο κι όσο υψηλό κι αν ήταν το πρόστιμο! Και θα έπρεπε να περιμένει στη συνέχεια μερικά χρόνια να εκδικαστεί η υπόθεσή του...
Την πολιτική αυτή δεν την ακολούθησαν οι εφοριακοί επειδή το αποφάσισαν οι ίδιοι. Ήταν εντολή από τα ανώτερα κλιμάκια. Δηλαδή από τον Χάρη Θεοχάρη. Το αν αυτό ήταν απόφαση του Χάρη Θεοχάρη ή του Γιάννη Στουρνάρα ή της τρόικας, ας μας το πει ο πρώην Γενικός. Η ουσία πάντως είναι ότι οι εφοριακοί για να μην μπλέξουν έμπαιναν στη διαδικασία των μεγάλων προστίμων. Πραγματικά ατιμωτικό και άδικο για πολλούς φορολογούμενους. Αποφάσεις που κατέστρεψαν ζωές.
Φταίει ο Χάρης Θεοχάρης και για τους ρυθμούς της Δικαιοσύνης; Όχι! Φταίει όμως επειδή τους γνώριζε και θα έπρεπε να συνυπολογίσει κι αυτό τον παράγοντα σε οποιαδήποτε απόφασή του. Επίσης, δεν μπορεί να μπαίνει σε εφαρμογή το πρόγραμμα του κοινωνικού μερίσματος και οι τράπεζες να κατάσχουν τα λίγα ευρώ που έβρισκαν μέσα στους λογαριασμούς. Τα χρήματα που περίμεναν αναξιοπαθούντες για να μπορέσουν να καλύψουν άμεσες ανάγκες τους. Το ότι οι τράπεζες ήταν ανέτοιμες να αντιμετωπίσουν την κατάσταση ήταν ευθύνη του εν λόγω τεχνοκράτη.
Κι υπάρχει και κάτι άλλο! Να δεχτούμε για χάρη της συζήτησης ότι ο Χάρης Θεοχάρης δεν έφταιγε για τίποτα κι ότι ο ίδιος απλώς εκτελούσε εντολές. Ή συμφωνεί κανείς με τις εντολές και τις εκτελεί ή δεν συμφωνεί και παραιτείται.
Να διαφωνεί με όλα και να τα εφαρμόζει με σθένος και αυταπάρνηση είναι ένας "επαγγελματισμός" που δεν συναντάμε εύκολα. Κι αν πιστεύουν στην Κομισιόν ότι είναι τόσο καλός που θα έπρεπε να τον έχουμε στην πλάτη μας για τα επόμενα τριάντα χρόνια, δεν έχουν παρά να τον προσλάβουν και να του αναθέσουν μία θέση ευθύνης. Και για να μην αφήσουμε κάτι στον αέρα: Υπήρξαν εφοριακοί που διαφώνησαν με τις απίστευτες πολιτικές της κυβέρνησης και παραιτήθηκαν ή αρνήθηκαν να εκτελέσουν εντολές. Ο κ. Χάρης Θεοχάρης χρειάστηκε να παραμείνει ώρες στο γραφείο του κ. Στουρνάρα για να πειστεί να δώσει την παραίτησή του.
Από την άλλη δεν είμαστε από εκείνους που θα μηδενίσουν το έργο του Χάρη Θεοχάρη στις εφορίες. Δεν θα είμαστε άδικοι. Ως άνθρωπος της τεχνολογίας επιτέλεσε σπουδαίο έργο. Σήμερα ο πολίτης μπορεί με ένα κουμπί να κάνει εργασίες που μέχρι πριν από λίγο καιρό απαιτούσαν ατελείωτη παραμονή στις ουρές στις εφορίες. Το πρόβλημα είναι ότι ο άνθρωπος αυτός ανέλαβε και έργο από ένα κομμάτι που δεν γνώριζε, που δεν καταλάβαινε. Κι αυτό σε συνδυασμό με το αλαλούμ των δεκάδων νόμων και εκατοντάδων εγκυκλίων έφερε ένα αποτέλεσμα που δεν ήταν επιθυμητό. Ο κ. Χάρης Θεοχάρης δεν είναι θύμα ούτε των περιστάσεων ούτε των εποχών. Είναι θύμα των δικών του επιλογών.
________________________________________________________________
Μαζί με τον Θεοχάρη έπεσαν και οι μάσκες
Tvxs Ανάλυση, tvxs.gr/news
Η ιδέα ήταν ότι καρατομώντας τον γενικό γραμματέα εσόδων θα ικανοποιούταν το κοινό αίσθημα. Η συνταρακτική αποτυχία στη φορολογική πολιτική θα αποκτούσε πατέρα και θα σηματοδοτούταν η στροφή σε μια δικαιότερη κατανομή των βαρών με την αναδόμηση του οικονομικού επιτελείου. Η ανάλυση του αποτελέσματος των ευρωεκλογών για τη ΝΔ δείχνει ότι έχασαν επτά περίπου μονάδες και ο λόγος είναι κυρίως οι οικονομικές δυσκολίες της κοινωνικής τους βάσης που, συνήθως, δεν διαμορφώνει πρόθεση ψήφου με βάση τα έργα και τις ημέρες των Μπαλτάκων. Όσο ο ανασχηματισμός αργούσε, επειδή οι δύο κυβερνητικοί εταίροι δεν μπορούσαν να λύσουν την πολιτική εξίσωση, πώς θα δείξουν ότι πήραν το μήνυμα και ταυτόχρονα θα κρατήσουν τις εσωκομματικές ισορροπίες, τόσο το πολιτικό άγχος μεγάλωνε. Ετσι, αποφασίστηκε να ζητηθεί η παραίτηση του Χάρη Θεοχάρη που έγινε αποδοπιομπαίος τράγος αίροντας τις αμαρτίες της κυβέρνησης για την εκρηκτική φορολογική αδικία.
Προφανώς δεν φταίει ο Θεοχάρης για το γεγονός ότι τα ληξιπρόθεσμα χρέη προς την εφορία αυξάνονται κατά ένα δισ. το μήνα ούτε που οι εφοπλιστές δεν έχουν ακόμη πληρώσει την περίφημη έκτακτη εισφορά που με τα πολλά -υποτίθεται ότι- τους επιβλήθηκε. Δεν είναι ευθύνη του Θεοχάρη ο βασανιστικά αργός έλεγχος των εμβασμάτων που έφυγαν στο εξωτερικό μετά το ξέσπασμα της κρίσης, πολύ περισσότερο το ότι βεβαιώνονται πρόστιμα που δεν εισπράττονται. Ομως, ο Θεοχάρης ήταν ένας πολύ βολικός "ένοχος" για να χρεωθεί το κηνύγι της "μαρίδας" την ώρα που τα "μεγάλα ψάρια" κινούνται ελεύθερα στη θάλασσα του αδήλωτου πλούτου.
Η κυβέρνηση δεν είχε κανένα δισταγμό να οδηγήσει στην έξοδο έναν αξιωματούχο μη ανακλητό με πενταετή θητεία, θέση την οποία επέβαλε η Τρόικα ακριβώς για να απεμπλέξει την προσπάθεια είσπραξης φορολογικών εσόδων από τις πολιτικές πιέσεις και παρεμβάσεις. Αλλά εδώ είναι Αθήνα και η πολιτική ηγεσία άμα θέλει "τρώει" και τους μη ανακλητούς. Τέτοια διάθεση ανυπακοής απέναντι στους δανειστές το Μέγαρο Μαξίμου και η Χαριλάου Τρικούπη δεν έχουν δείξει για μέτρα από αυτά που τσάκισαν μεγάλο μέρος της ελληνικής κοινωνίας και οδήγησαν στην εξαθλίωση χιλιάδες συμπολίτες μας. Αλλά ήρθε η στιγμή που ωρίμασε η επιθυμία τους να συγκρουστούν για να κερδίσουν πολιτικό χρόνο.
Ισως και να μην είχαν εκτιμήσει ότι οι εταίροι θα τους εξέθεταν χωρίς να κρατήσουν τα προσχήματα. Η αντίδραση της Κομισιόν ήταν άμεση, έντονη και εύγλωττη. Ενδεικτική της βαθιάς δυσπιστίας των Βρυξελλών για την πολιτική βούληση του ελληνικού συστήματος εξουσίας να καταπολεμήσει την "διαβόητη ελληνική φοροδιαφυγή" κατά την έκφραση που έχει χρησιμοποιήσει η επικεφαλής του ΔΝΤ Κριστίν Λαγκάρντ. Ο υπουργός Οικονομικών Γιάννης Στουρνάρας, προσβλέποντας στη μετακίνησή του στην ασφαλή και πολυτελή θέση του διοικητή της ΤτΕ, κούνησε το δάχτυλο στην Κομισιόν, κάτι που δεν συνηθίζει. Αλλά τώρα είναι η ώρα να λύσει το πρόβλημα του επαγγελματικού του μέλλοντος και επιλέγει, όπως όλα δείχνουν, να γίνει περισσότερο ευχάριστος στον Αντώνη Σαμαρά παρά στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Η αντίστροφη μέτρηση για τον ανασχηματισμό έχει ξεκινήσει. Θα είναι η πρώτη φορά που θα γίνει ανασχηματισμός με ραντεβού. Κάτι σαν καισαρική. Τον έχουν προαναγγείλει για τη Δευτέρα μια και την Τετάρτη θα συνεδριάσει το Δ.Σ της ΤτΕ και θα πρέπει να γνωρίζει αν ο Προβόπουλος συνεχίζει ή αντικαθίσταται. Η Βουλή έχει κλείσει, επομένως όσοι μείνουν πικραμένοι δεν θα έχουν πολλές δυνατότητες εκδικηκτικής εκτόνωσης και η κυβέρνηση θα συρθεί μέχρι εκεί που μπορεί. Τίποτα δεν δείχνει ότι μπορεί να φτάσει πολύ μακριά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου