Έργα και ημέρες ενός ανακυκλωμένου πρασινορουφιάνου.
Πολλά στελέχη του... βαθέως ΠΑΣΟΚ έχουν ενταχθεί στον ΣΥΡΙΖΑ τα τελευταία χρόνια. Λίγα όμως από αυτά έχουν μπει στον πυρήνα της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Ένας από αυτούς είναι ο πρώην πρόεδρος του ΤΕΕ, υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης.
Έχοντας ενταχθεί στον κλειστό κύκλο των στελεχών που συνομιλούν τακτικά και επηρεάζουν καταλυτικά τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα αποτελεί αυτή τη στιγμή άνθρωπο – «κλειδί» καθώς έχει αναλάβει τις διαπραγματεύσεις με τον πυρήνα των νταβατζήδων, στο κομβικό κομμάτι των δημοσίων έργων.
Ο άνθρωπος που θα... τσάκιζε τους εθνικούς εργολάβους στήνει τον δικό του προσωπικό στρατό που απαρτίζεται από ημέτερους, κολλητούς φίλους του και πρώην συναγωνιστές του από την εποχή που ο κ. Χρήστος Σπίρτζης ήταν ενεργό μέλος του ΠΑΣΟΚ με εξέχουσα θέση στον συνδικαλιστικό χώρο.
Ο Σπίρτζης, ο ΟΛΠ, οι νέες πληρωμές δεκάδων εκατομμυρίων στους νταβατζήδες, οι κωλοτούμπες και οι εντιμότατοι φίλοι του όλοι πρώην Πασόκοι.
Ξεφτίλας που έλεγε…. «έξι οικογένειες νέμονται τα δημόσια έργα της χώρας κι αυτό πρέπει να αλλάξει», ενώ έχει προαναγγείλει την επαναδιαπραγμάτευση των όρων σύμβασης παραχώρησης και κατασκευής των πέντε μεγάλων οδικών αρτηριών αλλά και της Αττικής Οδού και της Γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου.
Και λέμε δεν δίστασε, δεν ντράπηκε, καθώς είναι βέβαιο ότι γνώριζε ότι λίγους μήνες μετά θα επιδίδετο και αυτός στη μεγάλη «κωλοτούμπα».
Τι έκανε για όλα αυτά; Είτε ακριβώς τα αντίθετα, είτε τίποτε απολύτως.
Υπέγραψε την παραχώρηση των αεροδρομίων που ο ίδιος πολεμούσε με λύσσα με το ίδιο ακριβώς τίμημα που είχε εξασφαλίσει η συγκυβέρνηση ΝΔ – ΠΑΣΟΚ.
Και το μόνο που βρήκε να δηλώσει αναγγέλλοντας τη μεγαλειώδη του κωλοτούμπα ήταν τα εξής:
«Δεν δώσαμε εμείς τα αεροδρόμια. Τα έδωσαν όσοι έκαναν τον διαγωνισμό που έβαλαν τους συγκεκριμένους όρους». Και τονίζοντας ότι διαφωνεί με τη συμφωνία του ΤΑΙΠΕΔ με τους Γερμανούς της Fraport (την οποία και ο ίδιος υπέγραψε) συμπλήρωσε: «Υπογράψαμε τη σύμβαση με πολύ πόνο.... Βρήκαμε, όταν πήραμε από την ΥΠΑ τις συμβάσεις, κάποιους όρους που έπρεπε να διορθωθούν. Δεν δώσαμε εμείς τα αεροδρόμια. Τα έδωσαν όσοι έκαναν τον διαγωνισμό που έβαλαν τους συγκεκριμένους όρους».
Και σα να μην έφταναν όλα αυτά μόλις πριν λίγες ημέρες, μεσάνυχτα ανέβηκε στην ιστοσελίδα των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας η απόφαση για την αύξηση της τιμής των εισιτηρίων κατά 20 λεπτά του ευρώ. Επισήμως, η αύξηση κατέστη υποχρεωτική από την αύξηση του ΦΠΑ από το 13% στο 23%. Όμως ο κ. Σπίρτζης ξέχασε δύο πράγματα
Πρώτον ότι την αύξηση του ΦΠΑ την δρομολόγησε αυτή η κυβέρνηση και δεύτερον ότι το 23% δημιουργεί αύξηση 10 λεπτών και όχι 20.
Εκτός κι αν με τη διαφορά πληρωθούν οι μισθοί των νέων διοικήσεων στις αστικές συγκοινωνίες.
Πρώτον ότι την αύξηση του ΦΠΑ την δρομολόγησε αυτή η κυβέρνηση και δεύτερον ότι το 23% δημιουργεί αύξηση 10 λεπτών και όχι 20.
Εκτός κι αν με τη διαφορά πληρωθούν οι μισθοί των νέων διοικήσεων στις αστικές συγκοινωνίες.
Με νομοσχέδιο του έγινε το σπάσιμο των μεγάλων έργων σε μικρομεσαίες εργολαβίες ώστε να χτυπηθεί η διαπλοκή, και να ανοίξει ο δρόμος και για μικρότερες εταιρείες.
H αρχή γίνεται από το έργο-«φάντασμα» του άξονα Πάτρα-Πύργος (443 εκ.) που σπάει σε 8 κομμάτια, προκειμένου να λειτουργήσει και ως «πιλότος».
Την ίδια στιγμή όμως, οι ισχυροί παίκτες των κατασκευών άρχισαν και πάλι να εισπράττουν δεκάδες εκατομμυρίων πριν καν βάλουν και πάλι μπροστά τις μπουλντόζες για να τελειώσουν τα έργα.
Την ίδια στιγμή όμως, οι ισχυροί παίκτες των κατασκευών άρχισαν και πάλι να εισπράττουν δεκάδες εκατομμυρίων πριν καν βάλουν και πάλι μπροστά τις μπουλντόζες για να τελειώσουν τα έργα.
Έτσι στα ταμεία τους εισέρρευσαν το τελευταίο διάστημα περί τα 194 εκατ., ενώ παρά τις εκταμιεύσεις που αφορούν εγκεκριμένους λογαριασμούς, οι οφειλές (χρηματοδοτική συμβολή Δημοσίου και αποζημιώσεις) αγγίζουν τα 400 εκατ., ενώ για την ολοκλήρωση των 4 αυτοκινητοδρόμων (Aιγαίου, Iόνια Oδός, Oλυμπία Oδός, E-65) χρειάζεται ακόμη 1,5 δισ. ευρώ που θα πρέπει να βρει το κράτος.
Ο Σπίρτζης που εσχάτως βρίσκεται στη σέντρα της αρνητικής δημοσιότητας για μια σειρά πράξεις ή παραλείψεις που βρίσκονται σε πλήρη αντίθεση με τις προεκλογικές εξαγγελίες του ΣΥΡΙΖΑ (σκάνδαλο ΟΛΠ, παραχώρηση περιφερειακών αεροδρομίων, αυξήσεις εισιτηρίων, διαπραγματεύσεις για τα δημόσια έργα, εκταμιεύσεις εκατομμυρίων ευρώ υπέρ των μεγαλοκατασκευαστών και «νταβατζήδων») προχωρεί, στο «χτίσιμο» μιας συμπαγούς ομάδας στο υπουργείο του και μάλιστα με απευθείας αναθέσεις αρμοδιοτήτων.Χαρακτηριστικό παράδειγμα η ανάθεση στον συναγωνιστή του, πρώην γραμματέα της Νομαρχιακής του ΠΑΣΟΚ στην Αχαΐα, Γιάννη Μαχαίρα, καθηκόντων τεχνικού συμβούλου για την υποστήριξη της ειδικής υπηρεσίας Δημοσίων Έργων Κατασκευής και Συντήρησης Συγκοινωνιακών Υποδομών.
Σύμφωνα με τα επίσημα έγραφα η συνολική δαπάνη για την πρόσληψη του κ. Μαχαίρα ανέρχεται στο ποσό των 70.000 ευρώ από τα οποία τα 56.400 ευρώ είναι η αμοιβή του και το υπόλοιπο η πληρωμή του ΦΠΑ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου