Δήμαρχος Αλίμου: «Ναι» υπό όρους στην ιδιωτικοποίηση της μαρίνα
«Ναι» στην ιδιωτικοποίηση της μεγαλύτερης μαρίνας της Ελλάδας, χωρητικότητας 2.000 σκαφών, αλλά υπό συγκεκριμένους όρους και προϋποθέσεις, λέει ο δήμαρχος Αλίμου, Ανδρέας Κονδύλης. Μεταξύ των ενστάσεών του, που αναφέρονται στο εξώδικο με παραλήπτη το ΤΑΙΠΕΔ, και οι οποίες αποσκοπούν, όπως υποστηρίζει στη διαφύλαξη της ποιότητας ζωής και την προστασία των συμφερόντων του δήμου, περιλαμβάνονται συγκεκριμένοι όροι δόμησης και αντισταθμιστικά οφέλη. Στην αντίθετη περίπτωση ο Ανδρέας Κονδύλης, μιλώντας στο «kathimerini.gr», προειδοποιεί, για μια βίαιη και βιαστική απόπειρα, που θα ζημιώσει τη λειτουργία της πόλης.
«Η διαφωνία μας με το ΤΑΙΠΕΔ αφορά τρία σημεία. Τους όρους δόμησης που επιτρέπουν την κατασκευή κτιρίων που ξεπερνούν τα 7,5 μέτρα, τα αντισταθμιστικά οφέλη έναντι των υπηρεσιών που θα προσφέρουμε, όπως η αποκομιδή των απορριμμάτων από τη μαρίνα και τα σκάφη και τέλος την κατεδάφιση του κολυμβητηρίου», δηλώνει ο Ανδρέας Κονδύλης.
Εχοντας για πρότυπο τη μαρίνα του Φλοίσβου ο δήμαρχος Αλίμου εκφράζει την ανησυχία του για την αύξηση του συντελεστή κάλυψης από το ισχύον 10-15% σε ποσοστό 40%, καθώς και για την αύξηση της μέγιστης επιτρεπόμενης δόμησης από 9.000 τ.μ. περίπου που ισχύει με το υφιστάμενο καθεστώς σε 18.500 τ.μ.
Συγκεκριμένα, η δημοτική αρχή αντιδρά στην ανέγερση κτιρίου ύψους έντεκα μέτρων στο οποίο, όπως υποστηρίζει, θα γίνονται η συντήρηση και οι επισκευές σκαφών, αλλά και στη δημιουργία ξενοδοχείου, καθώς εκτιμά ότι η συγκεκριμένη ανάγκη εξυπηρετείται από τα καταλύματα της παραλιακής ζώνης.
«Με 18.500 τετραγωνικά μέτρα εμπορικής χρήσης, καταστήματα, καφετέριες, αλλάζει όλη η λειτουργία της περιοχής. Εμείς έχουμε την αγορά του δήμου ακριβώς έναν δρόμο πάνω από την Ποσειδώνος, άρα υπάρχει τεράστιος κίνδυνος να μαραζώσει η αγορά μας και να μεταφερθεί όλη η οικονομική δραστηριότητα στη μαρίνα», εξηγεί ο δήμαρχος Αλίμου.
Σε αυτό ο Ανδρέας Κονδύλης προσθέτει τον κίνδυνο απώλειας εσόδων ύψους περίπου 60.000 -70.000 ευρώ ετησίως από την κατεδάφιση και του αναψυκτηρίου που ενοικιάζεται προς το παρόν σε ιδιώτη.
Η δημοτική αρχή επισημαίνει ότι η επιβάρυνση που θα προκληθεί από τη λειτουργία της μαρίνας θα μπορούσε να αντισταθμιστεί με τους εξής τρόπους. Αρχικά, με ένα ποσοστό 5% υπέρ του δήμου στα τέλη ελλιμενισμού, με κάποια χρέωση για την αποκομιδή απορριμάτων από υπηρεσίες του δήμου, με την πρόβλεψη ποσόστωσης για τους ανέργους της περιοχής στις θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν και τέλος, με την τοποθέτηση περιπτέρου τουριστικής προβολής της περιοχής.
«Θα θέλαμε να έχουμε έναν χώρο, ένα περίπτερο, που να προβάλει και τις αρχαιότητες που έχουμε στους τουρίστες καθώς και τις πολιτιστικές και αθλητικές μας δραστηριότητες, και τις τοπικές αγορές. Δηλαδή μπορεί να έχουμε δραστηριότητες που να μην είναι ανταγωνιστικές με αυτές της μαρίνας αλλά συμπληρωματικές», λέει ο Ανδρέας Κονδύλης προσθέτοντας ότι το ακριβές ποσό του αντισταθμιστικού οφέλους, θα πρέπει να αποτελέσει αντικείμενο διαπραγμάτευσης με το ΤΑΙΠΕΔ.
«Δίπλα μας στο Φάληρο είναι 100.000 τον χρόνο ενώ εμάς είναι μεγαλύτερη η μαρίνα με περισσότερες θέσεις. Θα πρέπει αυτό να το διαπραγματευτούμε και να το συμφωνήσουμε και με το ΤΑΙΠΕΔ για το τι ποσό θα μπορούσε να είναι. Τουλάχιστον 100.000 ευρώ ετησίως. Κατά την εκτίμησή μου ένα ποσό που θα ήταν δίκαιο είναι 250.000 - 300.000».
Μέχρι στιγμής, το ΤΑΙΠΕΔ δεν έχει ανταποκριθεί στα συγκεκριμένα αιτήματα, γεγονός που ώθησε τον δήμο Αλίμου στο εξώδικο. Χαρακτηριστική η διένεξη για το κολυμβητήριο που ενώ για τον δήμο αποτελεί μια σημαντική αθλητική εγκατάσταση, για το ΤΑΙΠΕΔ, «τεμαχίζει» τη χερσαία ζώνη στη μέση, με συνέπεια να καθίσταται ιδιαίτερα προβληματική η κυκλοφορία.
Πάντως, ο Ανδρέας Κονδύλης απειλεί με ανοιχτή και συνεχή κόντρα στην περίπτωση που δεν υπάρξει συμβιβασμός.
«Επισημαίνω στο εξώδικο τον κίνδυνο να δημιουργηθούν σοβαρά προβλήματα στην ποιότητα της ζωής και τα συμφέροντα της πόλης και των κατοίκων του Αλίμου και της ευρύτερης περιοχής. Εμείς σαν καινούργια δημοτική αρχή και διαπιστώνοντας ότι οι όροι που έχει θέσει ο δήμος μας, δεν έχουν μέχρι σήμερα γίνει σεβαστοί, θα προχωρήσουμε πρώτον σε άσκηση όλων των ένδικων μέσων και σε κάθε δικαστική και νόμιμη δραστηριότητα που έχουμε, ώστε να καθυστερήσουμε και εν τέλει να ματαιώσουμε στην πράξη την επένδυση αυτή», λέει ο δήμαρχος Αλίμου.
Δεν αποκλείει μάλιστα το ενδεχόμενο τον Σεπτέμβριο να υπάρξει κανονιστική απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, που θα ορίζει ότι η παραλιακή ζώνη είναι κορεσμένη από καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, ώστε να αποτραπεί η χορήγηση νέων αδειών για τη λειτουργία καφέ και εστιατορίων.
Ο δήμος ξεκαθαρίζει ωστόσο ότι εν γένει δεν αντιτίθεται στη σύμπραξη ιδιωτικού και δημόσιου τομέα.
«Όταν ο ιδιώτης μπορεί να βάλει κάποια ρευστότητα που λείπει από το κράτος και να υλοποιηθεί ένα πρότζεκτ από το οποίο θα ωφεληθούν τόσο το κράτος όσο και ο ιδιώτης, δεν έχουμε αντίρρηση. Όμως οποιαδήποτε συνεργασία πρέπει να γίνεται με όρους διαφάνειας και δεύτερον με όρους ανταποδοτικότητας και βιωσιμότητας για την τοπική κοινωνία. Πρέπει να διασφαλιστεί και η ποιότητα ζωής», καταλήγει ο Ανδρέας Κονδύλης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου