Να σου ρίξω μια διαφήμιση, να… γλύφεις …τα δάχτυλα μου.
Επί του πρακτέου, όμως, προκύπτει μία απορία: Η ΕΥΔΑΠ, με την οποία νταραβεριζόντουσαν οι εκβιαστές, τι λόγους έχει για να διαφημίζεται; Για να χτυπήσει τους ανταγωνιστές της; Πουλάει κανένας άλλος νερό και δεν το ξέρουμε; Ποιος ο λόγος να μοιράζει λεφτά; Μήπως υπήρχε μάκινα και γινόντουσαν μοιρασιές; Η ΔΕΗ έχει λόγους να διαφημίζεται; Φοβάται ότι θα χάσει τους πελάτες της; Οι διαφημίσεις των Ελληνικών Πετρελαίων σε ποιους απευθύνονται; Στα οποία Ελληνικά Πετρέλαια, ειρήσθω εν παρόδω, η αριστερή κυβέρνηση διόρισε πρόεδρο τον Ευστάθιο Τσοτσορό. Γνωστό και μη εξαιρετέο από τον Αλφα Ντίτζιταλ και το κανόνι που έριξε. Υπήρχε λόγος να δώσουνε τα Ελληνικά Πετρέλαια στην «Ακρόπολη» των τετρακοσίων είκοσι φύλλων διαφημιστικό κονδύλι 50.000 Γιούρο; Και του φαινόντουσαν μάλιστα του Μαυρίκου λίγα.
Τι να διαφημίσουν, πλέον, οι τράπεζες με κάπιταλ κοντρόλ κι όταν η στρόφιγγα των δανείων έχει κλείσει οριστικά και αμετάκλητα; Κι εν πάση περιπτώσει, τι λόγους έχεις, σαν τράπεζα, να φοβάσαι τον εκβιαστή; Είναι προφανές ότι για άλλους λόγους γινότανε κι εξακολουθεί να γίνεται η διανομή των χρημάτων, με την πρόφαση της διαφήμισης. Κι έτσι φτάνουμε στο ρεζουμέ: Δεν είναι τυχαίο ότι όλο αυτό το νταραβέρι γινότανε με περιθωριακά ΜΜΕ. Είτε ηλεκτρονικά είτε έντυπα. Δεν λέμε ότι τα μεγάλα συγκροτήματα των ΜΜΕ είναι άγια. Λέμε ότι μια λαθρόβια εφημερίδα ή ένα σάιτ της πλάκας έχουν άνεση στο πάρε δώσε. Να βρούνε τον νταραβεριτζή που μοιράζει τη διαφήμιση και να τα σπάσουνε στη μέση. Για ξένα λεφτά και για αέρα λεφτά μιλάμε. Σε μια μεγάλη εταιρεία, με δέκα διευθυντές και οργανωμένο λογιστήριο, αυτά δεν γίνονται. Οταν όμως πρόκειται για ψιλικατζίδικο, από τη μία τσέπη μπαίνουνε κι από την άλλη βγαίνουνε. Και δεν γίνεται σήμερα ή χθες αυτή η δουλειά. Γίνεται χρόνια. Οπου υπάρχουνε κρατικά λεφτά, υπάρχουνε και οι καρχαρίες που ορμάνε. Και σε αγαστή συνεργασία μάλιστα. Οι μέσα με τους έξω. Και βλέπεις ότι και με την πρωτοδεύτερη φορά Αριστερά το πανηγύρι δεν σταματάει. Στο ίδιο μοτίβο συνεχίζεται.
Θυμάμαι το φαγοπότι τα παλιά χρόνια στον ΟΠΑΠ. Επί μονοπωλίου. Οταν δεν υπήρχε κανένας απολύτως λόγος για όλον αυτόν τον καταιγισμό της διαφήμισης. Και γινότανε της πουτάνας το μαγκάλι. Με τα φορτηγά φεύγανε τα λεφτά. Κι όχι μόνο στα μεγάλα μαγαζιά, όπου κάνανε τις πάσες οι υπουργοί. Οι νταραβεριτζήδες του Οργανισμού κάνανε τις δικές τους μοιρασιές. Στα μικρομάγαζα που λέγαμε. Και βγάζανε τα δικά τους μεροκάματα. Κι έρχονται οι αγνοί και αμόλυντοι αριστεροί του ΣΥΡΙΖΑ. Και δεν αλλάζει τίποτα. Και με την Τρόικα λες ότι είναι δύσκολο να πάνε κόντρα. Στο εσωτερικό της χώρας, τι τους εμποδίζει να βάλουνε τάξη στο μπουρδέλο της Αλέξαινας;
Η πρώτη σου δουλειά, λοιπόν, είναι να τα βγάλεις στη φόρα. Ολα. Τις καταστάσεις με τα λεφτά που φεύγανε για δήθεν διαφημίσεις της ΕΥΔΑΠ και των άλλων κρατικών μαγαζιών. Η δεύτερη, να σταματήσεις άπαξ διά παντός όλο αυτό το πάρε δώσε. Μαχαίρι. Τα συντρόφια του ΣΥΡΙΖΑ, όμως, ούτε το ένα κάνανε ούτε το άλλο. Ούτε τους προηγούμενους ξεφωνίσανε ούτε κλείσανε τη στρόφιγγα με τα λεφτά. Η ΕΥΔΑΠ έχει προϋπολογισμό διαφημιστικής δαπάνης για το 2016 ενάμισι αριστερά εκατομμύρια Γιούρο. Για να διαφημίζει το νερό ο σύντροφος της Δούρου ή για να ταΐζει κόσμο; Κι όταν χωρίς κανέναν λόγο κυκλοφορούνε τόσα λεφτά, εύλογο είναι όχι μόνο να μην κόβεται η όρεξη των εκβιαστών, αλλά να ανοίγει ακόμα περισσότερο.
Τέλος, ενδιαφέρον έχουν κάποιες επιμέρους λεπτομέρειες: Οτι ο Μαυρίκος έχει ξεκινήσει τη σταδιοδρομία του από το Τηλεάστυ του Καρατζαφέρη. Και σαν καλός και άξιος μαθητής, πήγε μπροστά. Και κατά τα πρότυπα του μεγάλου αρχηγού, ίδρυσε κόμμα. Τη Δεξιά. Τον εν λόγω Μαυρίκο ο γίγας Αβραμόπουλος τον είχε διορίσει αντιπρόεδρο στο Δημόσιο Ψυχιατρείο. Και μέλος στην Επιτροπή που αξιολογούσε τους γιατρούς! Ο έτερος συλληφθείς είχε προσληφθεί από τον Σταύρο Δήμα στο υπουργείο Εξωτερικών. Αν δηλαδή ο Δήμας έβγαινε πρόεδρος της Δημοκρατίας,θα έκανε νταραβέρια στο προεδρικό Μέγαρο. Οπως στην ΕΥΔΑΠ, στην τράπεζα Αττικής, στον Αθήνα 9.84, στη Γ.Γ. δημοσίων εσόδων κ.λπ., κ.λπ. Οπου υπήρχαν εύκολα λεφτά. Ο τρίτος από τους συλληφθέντες είχε άκρες στην Κυβερνώσα Αριστερά. Για να αποδειχθεί για μια ακόμα φορά ότι οι Ελληνες πολιτικοί ξέρουν να κάνουν τις καλύτερες επιλογές. Αυτά.
Προς το παρόν, έχει αφήσει τη φαντασία των τηλεθεατών να οργιάζει
ΝΑ σπρωχτούμε κι όπως πέσουμε. Εκεί, λοιπόν, που νομίζεις ότι τα έχεις δει όλα στην ελληνική τηλεόραση, βλέπεις τον Πέτρο Κωστόπουλο με περούκα κι απέναντί του τον Απόστολο Γκλέτσο, τον άντρα τον πολλά βαρύ, να διερωτάται: «Στην Ελλάδα, ο μόνος που έχω πάει με άντρα και το λέω είμαι εγώ». Και το είπε μάλιστα και δύο φορές, και χτύπαγε και το χέρι του στο τραπέζι. Κι επιχειρηματολόγησε: «Το ψάρι ψήνεται κι απ’ τις δυο πλευρές». Δεν βλέπεις απολύτως τίποτα, βέβαια, από την ελληνική τηλεόραση. Μαθαίνεις από την αναπαραγωγή στο διαδίκτυο. Και βλέπεις πού φτάνει η ξεφτίλα στον βωμό της τηλεθέασης. Οτι δήθεν τυχαία πάει ο Κωστόπουλος την κουβέντα στο σύμφωνο συμβίωσης και δήθεν τυχαία ρωτάει τον Γκλέτσο αν έχει πάει με άντρα. Ετσι είναι. Δεν προχώρησε ο Απόστολος σε περαιτέρω λεπτομέρειες. Τα άφησε όλα να αιωρούνται. Ισως κάνει τη σχετική διευκρίνιση σε επόμενη εκπομπή. Να αποκαλύψει, δηλαδή, τι ακριβώς έκανε όταν πήγε με άντρα κι αν και κατά πόσο του άρεσε. Προς το παρόν, έχει αφήσει τη φαντασία των τηλεθεατών να οργιάζει. Δύο άντρες πάνω από το κρεβάτι, ο Γκλέτσος νεαρός και άμαθος να ρωτάει «τι θα κάνουμε» κι ο έμπειρος μερακλής να του απαντάει: «Θα σπρωχτούμε κι όπως πέσουμε».
ΝΑ σπρωχτούμε κι όπως πέσουμε. Εκεί, λοιπόν, που νομίζεις ότι τα έχεις δει όλα στην ελληνική τηλεόραση, βλέπεις τον Πέτρο Κωστόπουλο με περούκα κι απέναντί του τον Απόστολο Γκλέτσο, τον άντρα τον πολλά βαρύ, να διερωτάται: «Στην Ελλάδα, ο μόνος που έχω πάει με άντρα και το λέω είμαι εγώ». Και το είπε μάλιστα και δύο φορές, και χτύπαγε και το χέρι του στο τραπέζι. Κι επιχειρηματολόγησε: «Το ψάρι ψήνεται κι απ’ τις δυο πλευρές». Δεν βλέπεις απολύτως τίποτα, βέβαια, από την ελληνική τηλεόραση. Μαθαίνεις από την αναπαραγωγή στο διαδίκτυο. Και βλέπεις πού φτάνει η ξεφτίλα στον βωμό της τηλεθέασης. Οτι δήθεν τυχαία πάει ο Κωστόπουλος την κουβέντα στο σύμφωνο συμβίωσης και δήθεν τυχαία ρωτάει τον Γκλέτσο αν έχει πάει με άντρα. Ετσι είναι. Δεν προχώρησε ο Απόστολος σε περαιτέρω λεπτομέρειες. Τα άφησε όλα να αιωρούνται. Ισως κάνει τη σχετική διευκρίνιση σε επόμενη εκπομπή. Να αποκαλύψει, δηλαδή, τι ακριβώς έκανε όταν πήγε με άντρα κι αν και κατά πόσο του άρεσε. Προς το παρόν, έχει αφήσει τη φαντασία των τηλεθεατών να οργιάζει. Δύο άντρες πάνω από το κρεβάτι, ο Γκλέτσος νεαρός και άμαθος να ρωτάει «τι θα κάνουμε» κι ο έμπειρος μερακλής να του απαντάει: «Θα σπρωχτούμε κι όπως πέσουμε».
Μπροστά σ’ αυτό το ξεφτιλίκι δεν φτούρησε κανείς
ΟΥΤΕ ένας δεν έκανε στην άκρη. Ολοι πέσανε με τα μούτρα απάνω στον Παντελίδη. Από τον Λαζόπουλο μέχρι τον Νταλάρα. Από τη Νανά Παλαιτσάκη μέχρι τον Μάρκο Σεφερλή. Ολοι είχανε κάτι να πούνε. Κάτι να γράψουνε στον προσωπικό τους λογαριασμό. Λες και τους ρώτησε κανένας. Λες και ενδιαφέρει η γνώμη τους. Λες και πήγαινε ο Νταλάρας στα μπουζούκια και άκουγε τον Παντελίδη. Με τα ρούχα της δουλειάς βγήκε τις προάλλες ο Σεφερλής στην τηλεόραση. Ψεύτικο μουστάκι δύο πιθαμές, κίτρινο γιλέκο, κίτρινο σακάκι, καρό καφέ παντελόνι. Το τερπνόν μετά του ωφελίμου. Και τη δουλειά μας στο θέατρο διαφημίζουμε και λέμε δυο λόγια και για τον Παντελίδη. Μπροστά σ’ αυτό το ξεφτιλίκι, όμως, της Νανάς Παλαιτσάκη δεν φτούρησε κανείς. Να παίζει θέατρο σ’ αυτήν την ηλικία, να ψευτοκλαίει και να έχει φτιάξει ολόκληρο σενάριο για τη Φράνκα Ράιτ των Πινκ Φλόιντ, που δήθεν έβλεπε λάιβ την κηδεία του Παντελίδη από τη Δανία και της έστειλε μήνυμα. Και να μιλάει με τρεμάμενη φωνή, δήθεν συγκινημένη και συγκλονισμένη: «Κι αυτήν τη στιγμή δεν μπορώ. Είναι από τις μαγικές στιγμές της επικοινωνίας. Τι να πω; Συγγνώμη, τα έχω χάσει. Κλαίνε (σ.σ. η Φράνκα Ράιτ και οι άλλοι) για τον Παντελή Παντελίδη. Θεωρούν ότι έστειλε ένα μήνυμα με τη μουσική του σε όλο τον κόσμο. Η μουσική, η επικοινωνία, η μελωδία, έχουν μια γλώσσα. Εχω ζήσει πολλές μαγικές στιγμές σ’ αυτήν την κωλοδουλειά που κάνουμε. Είναι μια μαγική στιγμή». Μιλάμε, αν υπήρχε αστυνομία Τύπου, θα είχε συλληφθεί επί τόπου και θα είχε οδηγηθεί στο αυτόφωρο. Να δείχνει μια φωτογραφία από το κινητό της. Με τη Φράνκα Ράιτ, που παρακολουθούσε την κηδεία να χαζογελάει και η εν λόγω Νανά να σχολιάζει «είναι μια μαγική στιγμή».
ΟΥΤΕ ένας δεν έκανε στην άκρη. Ολοι πέσανε με τα μούτρα απάνω στον Παντελίδη. Από τον Λαζόπουλο μέχρι τον Νταλάρα. Από τη Νανά Παλαιτσάκη μέχρι τον Μάρκο Σεφερλή. Ολοι είχανε κάτι να πούνε. Κάτι να γράψουνε στον προσωπικό τους λογαριασμό. Λες και τους ρώτησε κανένας. Λες και ενδιαφέρει η γνώμη τους. Λες και πήγαινε ο Νταλάρας στα μπουζούκια και άκουγε τον Παντελίδη. Με τα ρούχα της δουλειάς βγήκε τις προάλλες ο Σεφερλής στην τηλεόραση. Ψεύτικο μουστάκι δύο πιθαμές, κίτρινο γιλέκο, κίτρινο σακάκι, καρό καφέ παντελόνι. Το τερπνόν μετά του ωφελίμου. Και τη δουλειά μας στο θέατρο διαφημίζουμε και λέμε δυο λόγια και για τον Παντελίδη. Μπροστά σ’ αυτό το ξεφτιλίκι, όμως, της Νανάς Παλαιτσάκη δεν φτούρησε κανείς. Να παίζει θέατρο σ’ αυτήν την ηλικία, να ψευτοκλαίει και να έχει φτιάξει ολόκληρο σενάριο για τη Φράνκα Ράιτ των Πινκ Φλόιντ, που δήθεν έβλεπε λάιβ την κηδεία του Παντελίδη από τη Δανία και της έστειλε μήνυμα. Και να μιλάει με τρεμάμενη φωνή, δήθεν συγκινημένη και συγκλονισμένη: «Κι αυτήν τη στιγμή δεν μπορώ. Είναι από τις μαγικές στιγμές της επικοινωνίας. Τι να πω; Συγγνώμη, τα έχω χάσει. Κλαίνε (σ.σ. η Φράνκα Ράιτ και οι άλλοι) για τον Παντελή Παντελίδη. Θεωρούν ότι έστειλε ένα μήνυμα με τη μουσική του σε όλο τον κόσμο. Η μουσική, η επικοινωνία, η μελωδία, έχουν μια γλώσσα. Εχω ζήσει πολλές μαγικές στιγμές σ’ αυτήν την κωλοδουλειά που κάνουμε. Είναι μια μαγική στιγμή». Μιλάμε, αν υπήρχε αστυνομία Τύπου, θα είχε συλληφθεί επί τόπου και θα είχε οδηγηθεί στο αυτόφωρο. Να δείχνει μια φωτογραφία από το κινητό της. Με τη Φράνκα Ράιτ, που παρακολουθούσε την κηδεία να χαζογελάει και η εν λόγω Νανά να σχολιάζει «είναι μια μαγική στιγμή».
ΕΡΩΤΗΣΗ
Εκτός από γυναίκα και άντρα, με τραβεστί έχει πάει ο Απόστολος;
Εκτός από γυναίκα και άντρα, με τραβεστί έχει πάει ο Απόστολος;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου