Τετάρτη 28 Μαρτίου 2012

ΑΝΟΙΧΤΟΙ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ


Ι. Δραγούμη 87  – 16561 Γλυφάδα
Τηλ. 2109618581 FAX 2109646824
www.anor.gr       e-mail info@anor.gr
 
                                                                                     

                                                                                                  Γλυφάδα  26/3/12
                                                                                                  Αριθ. Πρωτ. : 1448



ΠΡΟΣ :
ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ

Δ Ε Λ Τ Ι Ο   Τ Υ Π Ο Υ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΗΤΤΑ ΤΟΥ κ. ΔΗΜΑΡΧΟΥ
Η ΑΠΟΡΡΙΨΗ ΤΗΣ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑΣ (ΝΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑΣ)
ΓΙΑ ΤΗ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΑΥΘΑΙΡΕΤΟΥ ΝΕΚΡΟΤΑΦΕΙΟΥ

Τελικά ο γρίφος, με τα υπονοούμενα και τις δηλώσεις του κ. Δημάρχου, του τύπου «Μέχρι το τέλος Μαρτίου το θέμα θα τελειώσει», το «Το νεκροταφείο θα γίνει εκεί που επιλέξαμε θέλετε δεν θέλετε» κ.α., λύθηκε. Την Πέμπτη 22/3/12 διαπιστώσαμε για άλλη μια φορά γιατί η χώρα μας έφτασε στη δραματική κατάσταση που ζούμε. Δώδεκα βουλευτές, που είναι ο τ. Πρόεδρος της Βουλής κ. Α. Κακλαμάνης, ένας αρχηγός κόμματος ο κ. Π. Καμμένος, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ κ. Π. Πρωτόπαππας, οι πρώην Υπουργοί και Υφυπουργοί κ.κ. Π. Ευθυμίου, Κ. Γείτονας και οι κ.κ. Μ. Αποστολάκη, Α. Νταλάρα, οι κ.κ. Μ. Ανδρουλάκης, Κ. Βούρος, Γ. Χαραλαμπόπουλος του ΠΑΣΟΚ και οι κ.κ. Κ. Αιβαλιώτης και Α. Πλεύρης του ΛΑΟΣ, σε αγαστή συνεργασία και προφανώς πρωτοστατούντος του κ. Δημάρχου και του επιτελείου του, προώθησαν στη Βουλή την παρακάτω τροπολογία στο υπο συζήτηση νομοσχέδιο με τίτλο «Αξιοποίηση του πρώην Αεροδρομίου Ελληνικού - Πρόγραμμα Ήλιος».
Η τροπολογία: «Επιτρέπεται στο Δήμο Γλυφάδας, λόγω παντελούς έλλειψης άλλων κατάλληλων χώρων για την κάλυψη των αναγκών ταφής των νεκρών, να αναπτύξει και να λειτουργήσει κοιμητήριο επι της έκτασης, που απεικονίζεται με στοιχεία Α, Β, Γ, Δ, Ε, Ζ, Η, Θ, Ι, Κ, Α, στο από Ιανουαρίου 2012 τοπογραφικό διάγραμμα του μηχανικού Ευάγγελου Μαργαρίτη».
Μάλιστα στην, ούτε μισής σελίδας, Αιτιολογική Έκθεση (τόσο σοβαρά μελετήθηκε το θέμα) αναφέρεται:
«Είναι σαφές ότι θα πρέπει να χωροθετηθεί κατάλληλος χώρος στη διαθέσιμη ζώνη του Υμηττού, ως μοναδική λύση η οποία δεν επιβαρύνει και δεν υποβαθμίζει το περιβάλλον της ευρύτερης περιοχής.
Προτείνεται η χωροθέτηση κοιμητηρίου για το Δήμο Γλυφάδας σε έκταση στον Υμηττό, πέριξ του Ιερού Ναού Γεννήσεως της Θεοτόκου».
Ούτε λίγο, ούτε πολύ δηλαδή, προτάθηκε να νομιμοποιηθεί η αυθαιρεσία και η καταπάτηση του κ. Δημάρχου στο βουνό.
Τα καυτά ερωτηματικά
Αλήθεια, οι κυρίες και οι κύριοι Βουλευτές που πήραν αυτή τη πρωτοβουλία:
·       Δεν γνώριζαν το Σύνταγμα της χώρας και ειδικότερα το άρθρο 24 για την προστασία του περιβάλλοντος;
·       Δεν γνώριζαν το νομικό καθεστώς προστασίας του Υμηττού που δομήθηκε τα τελευταία 35 χρόνια και το Π.Δ. του 78, περί ζωνών προστασίας, όπως τροποποιήθηκε με αυστηρότερες διατάξεις το 2011;
·       Δεν γνώριζαν ότι ο χώρος που καταπατήθηκε και πρότειναν είναι στην Α’ ζώνη απολύτου προστασίας και όχι σε «διαθέσιμη ζώνη του Υμηττού», όπως ανέφεραν στην τροπολογία;
·       Δεν γνώριζαν ότι επιπλέον η περιοχή είναι δάσος που κάηκε το 2009 και έχει κηρυχθεί αναδασωτέα;
·       Δεν γνώριζαν ότι εκεί που έγιναν οι παράνομες ταφές και τοποθετήθηκε παράνομα η ΠΡΟΚΑΤ εκκλησία, είναι κοίτη ρέματος, επίσης παράνομα μπαζωμένου;
·       Δεν γνώριζαν ότι η περιοχή έχει χαρακτηρισθεί NATURA, δηλαδή παρθένο δάσος και είναι επίσης χαρακτηρισμένη ως αισθητικό δάσος;
·       Δεν γνώριζαν ότι από το 1998 υπάρχει δεδικασμένο, με την υπ’ αριθ 67 απόφαση του ΣτΕ, που απαγορεύει στην περιοχή τη χοροθέτηση νεκροταφείου;
·       Δεν γνώριζαν ότι υπάρχει το με αριθ. Πρωτ. 1/18-10-11 Πρωτόκολλο Απομάκρυνσης των Αυθαιρέτων Κατασκευών της Επιτροπής του άρθρου 6 του Ν. 3621/07 ήτοι περιφράξεις, μνημεία, εκκλησία και η με αριθ. Πρωτ. 4029/12-12-11 εισήγηση των Επιθεωρητών Περιβάλλοντος του ΥΠΕΚΑ για την επιβολή προστίμου στο Δήμο, ύψους 105.000€;
Οι σκοποί
Είτε τα γνώριζαν όλα αυτά είτε όχι (η λογική λέει ότι τα γνώριζαν), αλλά ακόμα και αν παραπλανήθηκαν, μία είναι η τραγική διαπίστωση. Η πράξη τους αυτή εκμεταλλεύεται αντικειμενικά την πραγματική και μεγάλη ανάγκη να αποκτήσει η πόλη νεκροταφείο για δύο βασικά σκοπούς.
Ο πρώτος σκοπός είναι η ψηφοθηρία, ενόψει των επερχόμενων βουλευτικών εκλογών. Άλλωστε όλοι οι βουλευτές πολιτεύονται στη Β’ Αθηνών και πολλοί απ’ αυτούς μένουν στη Γλυφάδα.
Ο δεύτερος σκοπός είναι πολύ πιο επικίνδυνος γιατί κλονίζει τα θεμέλια του θεσμικού πλαισίου προστασίας του βουνού και συνεχίζει το γνωστό «σπορ» που κατέστρεψε την Ελλάδα «Πρώτα αυθαιρετούμε και στη συνέχεια τακτοποιούμε ή νομιμοποιούμε», που στη προκειμένη περίπτωση ανοίγει τον «Ασκό του Αιόλου» για την οικοδόμηση του Υμηττού.
Δύο χαρακτηριστικές αντιθέσεις.
Αντίθεση πρώτη. Στις 22 Μαρτίου 2012, ημέρα Πέμπτη, έξω από τη Βουλή ήταν σε εξέλιξη συγκέντρωση πολιτών ενάντια στην εκποίηση του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, με αίτημα να διαμορφωθεί σε Μητροπολιτικό Πάρκο. Ο κ. Δήμαρχος, που υποτίθεται ήταν συνδιοργανωτής, μαζί με 15 Δημοτικούς Συμβούλους του συνδυασμού του ήταν μέσα στη Βουλή, επιδιώκοντας να ψηφιστεί η τροπολογία για το νεκροταφείο, γράφοντας στα παλιά του τα παπούτσια και το Πάρκο και την προστασία του βουνού.
Αντίθεση δεύτερη. Στις 22 Μαρτίου 2012, ημέρα Πέμπτη, το Τριμελές Κακουργιοδικείο Αθηνών επέβαλε σε 21 κατηγορουμένους για την υπόθεση καταπάτησης μεγάλης έκτασης στο βουνό (περιοχή Αιξωνής), ποινές μέχρι και 5 φορές ισόβια, 19 χρόνια και 5 μήνες, μετά από μια δίκη που κράτησε 1,5 χρόνο. Την ίδια μέρα στη Βουλή των ελλήνων 12 βουλευτές και η Δημοτική Αρχή της Γλυφάδας επιχείρησαν να δώσουν επίφαση νομιμότητας σε μια καταπάτηση για την οποία έχουν δρομολογηθεί ήδη νέες δίκες.
Η ενδιάμεση λύση
Όπως ήταν φυσικό η τροπολογία δεν έγινε αποδεκτή, γιατί όπως δήλωσε και ο αρμόδιος Υπουργός, προσκρούει στο ισχύον νομικό καθεστώς και δεν αποτελεί λύση. Εδώ όμως τίθεται ένα ακόμα καυτό ερώτημα:
Γιατί ο κ. Δήμαρχος, που με τόσο πάθος επιδιώκει να νομιμοποιήσει την αυθαίρετη πράξη του, δεν κάνει τουλάχιστον το ίδιο για να αξιοποιήσει τη δυνατότητα που δίνεται από το νόμο στο νεκροταφείο Αργυρούπολης;
Όπως είναι γνωστό, με τους νόμους 4030/11 άρθρο 54 και 4042/12 άρθρο 62, επιτρέπεται η επέκταση του νεκροταφείου Αργυρούπολης και παραχωρούνται τουλάχιστον 2 στρέμματα για τις ανάγκες της Γλυφάδας. Τη λύση αυτή το Υπουργείο Περιβάλλοντος την χαρακτηρίζει ως ενδιάμεση, μέχρι τη χωροθέτηση είτε νεκροταφείου της Γλυφάδας είτε Διαδημοτικού νεκροταφείου (πρόσφατα δημοσιεύματα μιλούσαν για το χώρο του πρώην αεροδρομίου).
Οι ενδεδειγμένες ενέργειες
Επομένως, μετά και από τις τελευταίες εξελίξεις, αν θέλουμε πραγματικά λύση στο πρόβλημα και δεν «έχουμε το μυαλό μας αλλού» είναι συγκεκριμένα τα βήματα που πρέπει να κάνουμε άμεσα ως Δήμος Γλυφάδας:
·       Παρέμβαση στο Υπουργείο Εσωτερικών για να εκδοθεί η σχετική Υπουργική Απόφαση που να ορίζει επακριβώς το χώρο που παραχωρείται στη Γλυφάδα, σύμφωνα με το Ν. 4042/12 και το ακριβές εμβαδόν του.
·       Συνεργασία με το Δήμο Αργυρούπολης – Ελληνικού για την από κοινού δράση, τόσο προς το Δασαρχείο Πεντέλης για τις σχετικές εγκρίσεις, όσο και για τις προβλεπόμενες από την ισχύουσα νομοθεσία εγκρίσεις για την επέκταση του νεκροταφείου.
·       Πίεση προς την κυβέρνηση για να καταλήξει άμεσα ως προς το χώρο για τη λειτουργία νεκροταφείου Γλυφάδας ή του διαδημοτικού νεκροταφείου.
·       Κατάργηση της με αριθ 289/11 πράξης του Δημοτικού Συμβουλίου, που κρατά κλειστό το νεκροταφείο Γλυφάδας ώστε να καλύπτεται ένα μέρος των αναγκών.
Προς αυτή την κατεύθυνση οι ΑΝΟΙΧΤΟΙ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ με υπευθυνότητα και συνέπεια αναλαμβάνουν άμεσα νέες πρωτοβουλίες, με πρώτο βήμα την υποβολή αιτήματος για συζήτηση του θέματος στο Δημοτικό Συμβούλιο.


Με εκτίμηση
ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΤΥΠΟΥ
ΤΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΩΝ ΓΛΥΦΑΔΑΣ
«ΑΝΟΙΧΤΟΙ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου