• Αναφορικά με τη μείωση των δρομολογίων στη γραμμή Χίος- Μυτιλήνη.
ΥΝΑ, Μ. Βαρβιτσιώτης : Θέλω να σας εξηγήσω κάτι, ότι η εν λόγω γραμμή εξυπηρετείται από τον Πειραιά. Υπάρχει, παράλληλα, το δρομολόγιο του Λαυρίου, το οποίο είναι άγονη γραμμή. Δυστυχώς, η γραμμή δεν εξυπηρετείται επαρκώς όλο το τελευταίο διάστημα, γιατί η εταιρεία που έχει αναλάβει τη σύμβαση βρίσκεται σε μια οικονομική δυσπραγία. Βασικά εκεί είναι που σημειώνεται το μεγάλο πρόβλημα. Οφείλω να ξεκαθαρίσω, όμως, το εξής. Έχει ξεκινήσει και δρομολογείται μία συνεννόηση με τους ακτοπλόους, για το πώς θα μπορέσουμε να προχωρήσουμε σε μια αναδιάρθρωση αυτών των γραμμών . Γιατί -καλώς ή κακώς- εκεί που δίνουμε σαν ελληνικό κράτος. Εκεί είναι που είμαστε πελάτες της ακτοπλοΐας, έχοντας κάνει συμβάσεις μακροχρόνιες, οι οποίες έχουν δεσμεύσει πολλά κονδύλια χωρίς να εξυπηρετούν πραγματικές συγκοινωνιακές ανάγκες. Σας αναφέρω ένα παράδειγμα, το Λαύριο- Μεστά - Ψαρά. Ένα δρομολόγιο το οποίο κοστίζει από μόνο του περίπου 5,5 εκατομμύρια το χρόνο! Η Χίος εξυπηρετείται. Τα Ψαρά, ενδεχομένως θα μπορούσαν να εξυπηρετούνται καθημερινά από τη Χίο. Γίνεται, λοιπόν, εύλογα αντιληπτό ότι θα μπορούσαμε να δούμε τέτοιου είδους αναδιαρθρώσεις.
Όταν συζητάμε για τις άγονες γραμμές, δε θα ξεχωρίσουμε το Αιγαίο σε άγονες ή γόνιμες γραμμές. Εγώ λέω το εξής, ότι θα πρέπει τα λεφτά αυτά να τα χρησιμοποιούμε με τέτοιο έξυπνο τρόπο, ώστε να εξυπηρετούνται όσο περισσότεροι προορισμοί γίνεται.
Και τώρα ακριβώς αυτή τη συζήτηση κάνουμε, να μπορέσουμε να δούμε πως η Χίος , η Μυτιλήνη και η Λήμνος θα αποκτήσουν καθημερινή πρόσβαση. Γιατί και στρατηγικής σημασίας νησιά είναι, αλλά, επιπρόσθετα, και φρουροί του Αιγαίου. Εκεί, άλλωστε, υφίστανται την καθημερινή πίεση της λαθρομετανάστευσης, εκεί αντιμετωπίζουν και πάρα πολλά προβλήματα που έχουν σχέση με τη φύλαξη των θαλασσίων συνόρων μας. Και βεβαίως συζητάμε για νησιά τα οποία έχουν ένα ισχυρό παραγωγικό ιστό και χρειάζεται να έχουν τακτική επικοινωνία, καθώς, επιπλέον, είναι βασικά εξαγωγικά νησιά.
• Σχετικά με το αν αισθάνεται ευχαριστημένος από την υπάρχουσα ακτοπλοϊκή σύνδεση του Αιγαίου με την Αθήνα και για το αν θα αναπροσαρμόσει το πλαίσιο αυτό.
ΥΝΑ, Μ. Βαρβιτσιώτης: Όχι , δεν είμαι ευχαριστημένος και δεν είναι μόνο θέμα Αθήνας. Θα σας πω ότι η Θεσσαλονίκη, έχει μια παραδοσιακή σχέση με την Βόρεια Ελλάδα και, βασικά, με την Καβάλα που είναι και πολύ πιο κοντά. Τώρα ξέρουμε ότι με την Εγνατία το Καβάλα-Θεσσαλονίκη είναι μια ώρα. Άρα, δε θα χρειαζόταν να πάμε με το πλοίο στη Θεσσαλονίκη. Θα ήταν καλύτερο να υπάρχει μια τακτική συγκοινωνία, να πηγαίνει στην Καβάλα και όποιος θέλει με το αυτοκίνητο πάει σε μια ώρα στη Θεσσαλονίκη. Με το καράβι, αντιθέτως, θα κάνει τρεισήμισι. Τέτοιου είδους αλλαγές και αναδιαρθρώσεις τις κάνουμε αυτή τη στιγμή. Ελπίζω την επόμενη χρονιά να μην έχουμε τόσο σοβαρά προβλήματα, όσο έχουμε φέτος.
• Σχετικά με το αν αντιδρούν οι Ακτοπλοϊκές εταιρείες στην ολική αναδιάρθρωση του συστήματος που επιχειρείται από την πλευρά του Υπουργείου.
ΥΝΑ, Μ. Βαρβιτσιώτης: Όχι, δεν αντιδρούν. Θα έλεγα, όμως, ότι αυτό το οποίο υπάρχει είναι μια οικονομική στενότητα σε όλα τα επίπεδα. Οι ακτοπλόοι , συγκεκριμένα, έκλεισαν ένα ακόμη καλοκαίρι με ζημιές. Και, βεβαίως, μην ξεχνάτε ότι πριν από δέκα χρόνια έγινε μια τεράστια αλλαγή στην ακτοπλοΐα. Μπήκαν πολλά καινούρια καράβια. Σίγουρα, αυτά τα καράβια έχουν αρχίσει και λιγοστεύουν.
• Σχετικά με το τεράστιο ενδιαφέρον των νησιωτών για το σε ποιες γραμμές θα γίνει εξορθολογισμός των ακτοπλοϊκών δρομολογίων.
ΥΝΑ, Μ. Βαρβιτσιώτης: Γνωρίζω από πρώτο χέρι, το τεράστιο ενδιαφέρον των νησιωτών. Αυτό που θέλω να διαβεβαιώσω, όχι μόνο τους νησιώτες αλλά και τους υπόλοιπους φορολογούμενους, είναι ότι η δικιά μας προσπάθεια είναι τα λεφτά που πληρώνουν για τις επιδοτήσεις να «πιάνουν τόπο». Γιατί, δεν έπιαναν πάντα τόπο . Θα σας πω ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα: Βρισκόμαστε σε διαπραγμάτευση με την ΑΝΕΚ, ώστε να σταματήσουμε να επιδοτούμε ένα δρομολόγιο το οποίο δεν έχει καμία συγκοινωνιακή σκοπιμότητα. Το δρομολόγιο από Πειραιά προς Κήθυρα – Αντικύθηρα. Για το δρομολόγιο αυτό το καράβι κάνει δεκατρείς ώρες ! Θα μπορούσαμε κάλλιστα από τη Νεάπολη Λακωνίας, μέσα σε δύο ώρες, να εξυπηρετούμε καθημερινά αυτά τα νησιά. Και το καράβι να πηγαίνει, παράλληλα, και στο Καστέλι στην Κρήτη. Ο συνολικός χρόνος ταξιδίου θα είναι πολύ μικρότερος. Το υπάρχον δρομολόγιο δεν το χρησιμοποιούσε κανείς, είχε ελάχιστη κίνηση και μας κόστιζε γύρω στα 5.5 εκατομμύρια ευρώ ετησίως! Αυτά τα χρήματα, λοιπόν, εφόσον θα πάμε σε μια πρότερη επιδοτούμενη γραμμή, θα μπορούμε να τα αξιοποιήσουμε εκεί που πραγματικά νιώθω ότι υπάρχει μεγάλο πρόβλημα. Αναφέρθηκα πριν στο Χίος –Μεστά, το Λαύριο –Μεστά – Ψαρά. Τα Μεστά είναι ένα λιμάνι της Χίου, το οποίο δεν έχει καμία συγκοινωνιακή λογική. Αυτές οι αλλαγές, επειδή συζητάμε για μακροχρόνιες συμβάσεις τις οποίες έχουν στα χέρια τους οι εταιρείες, δεν μπορεί να γίνει χωρίς συνεννόηση. Γι αυτό βρισκόμαστε σήμερα σε αυτή τη συζήτηση και διαπραγμάτευση μαζί τους. Αν ήταν μόνο δική μου απόφαση θα το είχαμε ήδη λύσει.
• Σχετικά με την εθελοντική συνεισφορά των εφοπλιστών.
ΥΝΑ, Μ. Βαρβιτσιώτης: Έχουν μαζευτεί πολλά χρήματα. Θα σας πω ότι σήμερα ειδικά υπάρχουν ακόμα περισσότερες συνεισφορές. Να ξέρετε ότι έχει μπει περίπου το 90% των πλοίων υπό ελληνική σημαία και περίπου το 70% των ελληνόκτητων πλοίων, των πλοίων δηλαδή που είναι υπό ξένη σημαία, αλλά διαχειρίζονται από την Ελλάδα. Στόχος μας είναι να φτάσουμε στο 100% και στα δύο!
• Αναφορικά με τη χθεσινή δήλωση του Δημάρχου του Πειραιά κ. Μιχαλολιάκου, κατά την ανακαίνιση του Δημοτικού Θεάτρου, σύμφωνα με την οποία «δεν προσέφεραν σε αυτή ούτε ένα ευρώ οι εφοπλιστές».
ΥΝΑ, Μ. Βαρβιτσιώτης: Δεν ξέρω ποια ήταν η συνεννόηση του. Εγώ θα σας πω ότι από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών σήμερα ανακατασκευάζουμε δύο Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού και υπάρχει πλάνο να ανακατασκευαστούν άλλες πέντε, στη συνέχεια. Είμαστε ήδη, στην ολοκλήρωση μιας Σύμβασης για την αγορά 6 πλωτών μέσων και, βεβαίως καθημερινά ζητάμε και για επιμέρους ανάγκες. Δεν είναι μόνο οι Έλληνες εφοπλιστές ως Ένωση, είναι και πάρα πολλοί επιχειρηματίες, παράλληλα. Θα σας πω χαρακτηριστικά ότι τα Ελληνικά Πετρέλαια συνεισφέρουν συνεχώς για επισκευές συγκεκριμένων πλωτών, όπως και για καύσιμα. Επιπρόσθετα, ο Όμιλος «Υγεία» μας προσέφερε πρόσφατα ασθενοφόρα και κάρτες υγείας.
• Για το αν υπήρξε ευαισθητοποίηση από πλευράς εφοπλιστών
-ιδιαίτερα μετά και την παρουσία του στην εκπομπή «Αυτοψία»- ώστε να κάνουν προσφορές που να αφορούν την επισκευή σκαφών του Λιμενικού.
ΥΝΑ, Μ. Βαρβιτσιώτης: Γίνονται καθημερινά τέτοιες προσφορές. Και δεν είναι μόνο οι Εφοπλιστές. Είναι οι ίδιοι οι νησιώτες, είναι και η Εκκλησία μας ανά τοπικό επίπεδο, που σε κάποιες περιπτώσεις έχει βάλει τον οβολό της. Το Λιμενικό σήμερα επισκευάζει τα σκάφη του και μπορεί να τα μετακινεί περισσότερο, λόγω των προσφορών από την κοινωνία. Και εδώ θέλω να τους πω ένα πολύ μεγάλο και
ΥΝΑ, Μ. Βαρβιτσιώτης : Θέλω να σας εξηγήσω κάτι, ότι η εν λόγω γραμμή εξυπηρετείται από τον Πειραιά. Υπάρχει, παράλληλα, το δρομολόγιο του Λαυρίου, το οποίο είναι άγονη γραμμή. Δυστυχώς, η γραμμή δεν εξυπηρετείται επαρκώς όλο το τελευταίο διάστημα, γιατί η εταιρεία που έχει αναλάβει τη σύμβαση βρίσκεται σε μια οικονομική δυσπραγία. Βασικά εκεί είναι που σημειώνεται το μεγάλο πρόβλημα. Οφείλω να ξεκαθαρίσω, όμως, το εξής. Έχει ξεκινήσει και δρομολογείται μία συνεννόηση με τους ακτοπλόους, για το πώς θα μπορέσουμε να προχωρήσουμε σε μια αναδιάρθρωση αυτών των γραμμών . Γιατί -καλώς ή κακώς- εκεί που δίνουμε σαν ελληνικό κράτος. Εκεί είναι που είμαστε πελάτες της ακτοπλοΐας, έχοντας κάνει συμβάσεις μακροχρόνιες, οι οποίες έχουν δεσμεύσει πολλά κονδύλια χωρίς να εξυπηρετούν πραγματικές συγκοινωνιακές ανάγκες. Σας αναφέρω ένα παράδειγμα, το Λαύριο- Μεστά - Ψαρά. Ένα δρομολόγιο το οποίο κοστίζει από μόνο του περίπου 5,5 εκατομμύρια το χρόνο! Η Χίος εξυπηρετείται. Τα Ψαρά, ενδεχομένως θα μπορούσαν να εξυπηρετούνται καθημερινά από τη Χίο. Γίνεται, λοιπόν, εύλογα αντιληπτό ότι θα μπορούσαμε να δούμε τέτοιου είδους αναδιαρθρώσεις.
Όταν συζητάμε για τις άγονες γραμμές, δε θα ξεχωρίσουμε το Αιγαίο σε άγονες ή γόνιμες γραμμές. Εγώ λέω το εξής, ότι θα πρέπει τα λεφτά αυτά να τα χρησιμοποιούμε με τέτοιο έξυπνο τρόπο, ώστε να εξυπηρετούνται όσο περισσότεροι προορισμοί γίνεται.
Και τώρα ακριβώς αυτή τη συζήτηση κάνουμε, να μπορέσουμε να δούμε πως η Χίος , η Μυτιλήνη και η Λήμνος θα αποκτήσουν καθημερινή πρόσβαση. Γιατί και στρατηγικής σημασίας νησιά είναι, αλλά, επιπρόσθετα, και φρουροί του Αιγαίου. Εκεί, άλλωστε, υφίστανται την καθημερινή πίεση της λαθρομετανάστευσης, εκεί αντιμετωπίζουν και πάρα πολλά προβλήματα που έχουν σχέση με τη φύλαξη των θαλασσίων συνόρων μας. Και βεβαίως συζητάμε για νησιά τα οποία έχουν ένα ισχυρό παραγωγικό ιστό και χρειάζεται να έχουν τακτική επικοινωνία, καθώς, επιπλέον, είναι βασικά εξαγωγικά νησιά.
• Σχετικά με το αν αισθάνεται ευχαριστημένος από την υπάρχουσα ακτοπλοϊκή σύνδεση του Αιγαίου με την Αθήνα και για το αν θα αναπροσαρμόσει το πλαίσιο αυτό.
ΥΝΑ, Μ. Βαρβιτσιώτης: Όχι , δεν είμαι ευχαριστημένος και δεν είναι μόνο θέμα Αθήνας. Θα σας πω ότι η Θεσσαλονίκη, έχει μια παραδοσιακή σχέση με την Βόρεια Ελλάδα και, βασικά, με την Καβάλα που είναι και πολύ πιο κοντά. Τώρα ξέρουμε ότι με την Εγνατία το Καβάλα-Θεσσαλονίκη είναι μια ώρα. Άρα, δε θα χρειαζόταν να πάμε με το πλοίο στη Θεσσαλονίκη. Θα ήταν καλύτερο να υπάρχει μια τακτική συγκοινωνία, να πηγαίνει στην Καβάλα και όποιος θέλει με το αυτοκίνητο πάει σε μια ώρα στη Θεσσαλονίκη. Με το καράβι, αντιθέτως, θα κάνει τρεισήμισι. Τέτοιου είδους αλλαγές και αναδιαρθρώσεις τις κάνουμε αυτή τη στιγμή. Ελπίζω την επόμενη χρονιά να μην έχουμε τόσο σοβαρά προβλήματα, όσο έχουμε φέτος.
• Σχετικά με το αν αντιδρούν οι Ακτοπλοϊκές εταιρείες στην ολική αναδιάρθρωση του συστήματος που επιχειρείται από την πλευρά του Υπουργείου.
ΥΝΑ, Μ. Βαρβιτσιώτης: Όχι, δεν αντιδρούν. Θα έλεγα, όμως, ότι αυτό το οποίο υπάρχει είναι μια οικονομική στενότητα σε όλα τα επίπεδα. Οι ακτοπλόοι , συγκεκριμένα, έκλεισαν ένα ακόμη καλοκαίρι με ζημιές. Και, βεβαίως, μην ξεχνάτε ότι πριν από δέκα χρόνια έγινε μια τεράστια αλλαγή στην ακτοπλοΐα. Μπήκαν πολλά καινούρια καράβια. Σίγουρα, αυτά τα καράβια έχουν αρχίσει και λιγοστεύουν.
• Σχετικά με το τεράστιο ενδιαφέρον των νησιωτών για το σε ποιες γραμμές θα γίνει εξορθολογισμός των ακτοπλοϊκών δρομολογίων.
ΥΝΑ, Μ. Βαρβιτσιώτης: Γνωρίζω από πρώτο χέρι, το τεράστιο ενδιαφέρον των νησιωτών. Αυτό που θέλω να διαβεβαιώσω, όχι μόνο τους νησιώτες αλλά και τους υπόλοιπους φορολογούμενους, είναι ότι η δικιά μας προσπάθεια είναι τα λεφτά που πληρώνουν για τις επιδοτήσεις να «πιάνουν τόπο». Γιατί, δεν έπιαναν πάντα τόπο . Θα σας πω ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα: Βρισκόμαστε σε διαπραγμάτευση με την ΑΝΕΚ, ώστε να σταματήσουμε να επιδοτούμε ένα δρομολόγιο το οποίο δεν έχει καμία συγκοινωνιακή σκοπιμότητα. Το δρομολόγιο από Πειραιά προς Κήθυρα – Αντικύθηρα. Για το δρομολόγιο αυτό το καράβι κάνει δεκατρείς ώρες ! Θα μπορούσαμε κάλλιστα από τη Νεάπολη Λακωνίας, μέσα σε δύο ώρες, να εξυπηρετούμε καθημερινά αυτά τα νησιά. Και το καράβι να πηγαίνει, παράλληλα, και στο Καστέλι στην Κρήτη. Ο συνολικός χρόνος ταξιδίου θα είναι πολύ μικρότερος. Το υπάρχον δρομολόγιο δεν το χρησιμοποιούσε κανείς, είχε ελάχιστη κίνηση και μας κόστιζε γύρω στα 5.5 εκατομμύρια ευρώ ετησίως! Αυτά τα χρήματα, λοιπόν, εφόσον θα πάμε σε μια πρότερη επιδοτούμενη γραμμή, θα μπορούμε να τα αξιοποιήσουμε εκεί που πραγματικά νιώθω ότι υπάρχει μεγάλο πρόβλημα. Αναφέρθηκα πριν στο Χίος –Μεστά, το Λαύριο –Μεστά – Ψαρά. Τα Μεστά είναι ένα λιμάνι της Χίου, το οποίο δεν έχει καμία συγκοινωνιακή λογική. Αυτές οι αλλαγές, επειδή συζητάμε για μακροχρόνιες συμβάσεις τις οποίες έχουν στα χέρια τους οι εταιρείες, δεν μπορεί να γίνει χωρίς συνεννόηση. Γι αυτό βρισκόμαστε σήμερα σε αυτή τη συζήτηση και διαπραγμάτευση μαζί τους. Αν ήταν μόνο δική μου απόφαση θα το είχαμε ήδη λύσει.
• Σχετικά με την εθελοντική συνεισφορά των εφοπλιστών.
ΥΝΑ, Μ. Βαρβιτσιώτης: Έχουν μαζευτεί πολλά χρήματα. Θα σας πω ότι σήμερα ειδικά υπάρχουν ακόμα περισσότερες συνεισφορές. Να ξέρετε ότι έχει μπει περίπου το 90% των πλοίων υπό ελληνική σημαία και περίπου το 70% των ελληνόκτητων πλοίων, των πλοίων δηλαδή που είναι υπό ξένη σημαία, αλλά διαχειρίζονται από την Ελλάδα. Στόχος μας είναι να φτάσουμε στο 100% και στα δύο!
• Αναφορικά με τη χθεσινή δήλωση του Δημάρχου του Πειραιά κ. Μιχαλολιάκου, κατά την ανακαίνιση του Δημοτικού Θεάτρου, σύμφωνα με την οποία «δεν προσέφεραν σε αυτή ούτε ένα ευρώ οι εφοπλιστές».
ΥΝΑ, Μ. Βαρβιτσιώτης: Δεν ξέρω ποια ήταν η συνεννόηση του. Εγώ θα σας πω ότι από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών σήμερα ανακατασκευάζουμε δύο Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού και υπάρχει πλάνο να ανακατασκευαστούν άλλες πέντε, στη συνέχεια. Είμαστε ήδη, στην ολοκλήρωση μιας Σύμβασης για την αγορά 6 πλωτών μέσων και, βεβαίως καθημερινά ζητάμε και για επιμέρους ανάγκες. Δεν είναι μόνο οι Έλληνες εφοπλιστές ως Ένωση, είναι και πάρα πολλοί επιχειρηματίες, παράλληλα. Θα σας πω χαρακτηριστικά ότι τα Ελληνικά Πετρέλαια συνεισφέρουν συνεχώς για επισκευές συγκεκριμένων πλωτών, όπως και για καύσιμα. Επιπρόσθετα, ο Όμιλος «Υγεία» μας προσέφερε πρόσφατα ασθενοφόρα και κάρτες υγείας.
• Για το αν υπήρξε ευαισθητοποίηση από πλευράς εφοπλιστών
-ιδιαίτερα μετά και την παρουσία του στην εκπομπή «Αυτοψία»- ώστε να κάνουν προσφορές που να αφορούν την επισκευή σκαφών του Λιμενικού.
ΥΝΑ, Μ. Βαρβιτσιώτης: Γίνονται καθημερινά τέτοιες προσφορές. Και δεν είναι μόνο οι Εφοπλιστές. Είναι οι ίδιοι οι νησιώτες, είναι και η Εκκλησία μας ανά τοπικό επίπεδο, που σε κάποιες περιπτώσεις έχει βάλει τον οβολό της. Το Λιμενικό σήμερα επισκευάζει τα σκάφη του και μπορεί να τα μετακινεί περισσότερο, λόγω των προσφορών από την κοινωνία. Και εδώ θέλω να τους πω ένα πολύ μεγάλο και
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου